پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

هم‌زمان با دهه آخر صفر
۱۴۰۱-۰۶-۳۰

نمایشگاه گروهی عکس «سوگ در آینه» در نگارخانه رضوان گشایش یافت

هم‌زمان با دهه آخر صفر، نمایشگاه گروهی عکس «سوگ در آینه» با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و مرکز ارتباطات و رسانه این آستان مقدس در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.‌

امیرمهدی حکیمی مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بعدازظهر روز گذشته در حاشیه افتتاح نمایشگاه سوگ در آینه در نگارخانه رضوان اظهار کرد: حدود ۵۰ قطعه عکس از مراسم عزاداری اقشار مختلف مردم کشور در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) در دهه آخر صفر سال‌های گذشته در حرم مطهر رضوی و همچنین تشرف زائران پیاده در این ایام به حرم مطهر در نمایشگاه حاضر در معرض دید عموم گذاشته شده است.
وی افزود: از هنر عکاسی به عنوان یکی از رشته‌های مهم هنری در ثبت وقایع فرهنگی و تاریخی به ویژه آیین‌ها به منظور برپایی این نمایشگاه استفاده شده است.

 
برپایی کارگاه جانبی 
حکیمی با تأکید بر اینکه نشر چنین عکس‌هایی در فضای مجازی نقش پررنگی در اشاعه مفاهیم دارد، گفت: امیدوارم آثار نمایشگاه مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و شاهد فعالیت جدی‌تر عکاسان در ثبت این آیین‌ها و سوگواری‌های تاریخ تشیع به خصوص در ایام دهه آخر صفر امسال پس از حدود سه سال شیوع بیماری کرونا باشیم. 
وی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری نمایشگاه سوگ در آیینه، کارگاهی نیز با حضور سعید فرجی عکاس برجسته خبری با موضوع «عکاسی آیینی» پنج‌شنبه 31 شهریورماه با حضور علاقه‌مندان در نگارخانه رضوان برپا خواهد شد. 

 
نمایش آثار 18 عکاس
در ادامه محمدجواد مشهدی عکاس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: در راستای برگزاری نمایشگاه سوگ در آینه، فراخوانی به عکاسان خبری مشهد داده شد. آثار گردآوری شده این فراخوان نیز توسط هیئت انتخاب نمایشگاه داوری شد و در نهایت آثار منتخب 18 عکاس در دهه آخر صفر در چند سال گذشته در نگارخانه رضوان به نمایش عموم درآمد. 

 
ثبت ارادت رضوی برای آیندگان
همچنین محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بیان کرد: عشق و ارادت مردم خراسان و ایران به امام هشتم(ع)، عشقی متعلق به سالیان سال است که هر ساله با برگزاری آیین‌ها و سنت‌های عزاداری و زیارت ثبت شده و از نسلی به نسلی دیگر انتقال یافته است. 
وی با بیان اینکه عکس، یکی از قالب‌های هنری ماندگار است که می‌تواند این عشق را برای ما و آیندگان ثبت کند، گفت: ماندگار شدن یک قاب و یک لحظه در سنتی همچون پیاده‌روی زائران در سرما و گرما به مشهدمقدس، اتفاق بزرگ و مبارکی است که به همت عکاسان انجام شده است و به همان اندازه که دیدن این عکس‌ها در حال حاضر برای ما شیرین است، برای آیندگان هم شیرین خواهد بود.  
شایان ذکر است، آثاری از محسن بخشنده، وحید بیات، حسن توانا، ایمان جنتی، احمد حسنی، امیرحسین حسین‌زاده، میثم دهقانی، صادق ذباح، محمد زائرنیا، رامین صفاری، علیرضا صفرزاده، محمدحسن صلواتی، علی عبداللهی، مهدیه غفوریان، حسین کامشاد، علی کریمی رستگار، محمدجواد مشهدی و مسعود نوذری در نمایشگاه سوگ در آینه قابل رؤیت است.
این نمایشگاه عکس گروهی ویژه دهه آخر صفر تا شنبه دوم مهر ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا 13 و ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه رضوان مشهد به نشانی خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶، پذیرای اهل هنر و فرهنگ است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی