پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

برنامه‌های موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه تشریح شد
۱۴۰۱-۰۶-۳۰

تدارک ویژه برنامه های بقاع متبرکه آستان قدس رضوی در میزبانی از عزاداران دهه آخر صفر

موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی برنامه‌های ویژه‌ای را در شهرهای مسیر تشرف زائران به مشهدالرضا(ع) پیش بینی کرده است تا در روزهای پایانی ماه صفر1444 میزبانی شایسته و کریمانه از زائران سرزمین خورشید داشته باشد.

به گزارش آستان نیوز، آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس، زیارتگاه آیت الله مدرس در کاشمر و فرهنگسرای حضرت امام رضا(ع) در سبزوار سه مجموعه ارائه دهنده خدمات میزبانی به زائران رضوی در مسیر تشرف به مشهد مقدس هستند که با پشتیبانی موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه به این امر می‌پردازند. همچنین این موسسه علاوه بر آن در مجموعه فرهنگی خواجه‌ربیع مشهد نیز برنامه‌هایی را به منظور میزبانی شایسته و کریمانه از زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها در روزهای پایانی ماه صفر وایام شهادت اهل بیت(ع) با محوریت شعار «خدمت کریمانه و جهاد عالمانه» تدارک دیده است.
 

از برگزاری یادواره شهدا تا ویژه برنامه «غریب طوس» در میقات الرضا(ع 
آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با طراحی برنامه‌های متعدد با موضوع دهه آخر صفر و دفاع مقدس در این ایام پذیرای زائران رضوی است.
ویژه برنامه «کبوتران بی نشان» یکی از برنامه‌های آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) است که به منظور پاسداشت هفته دفاع مقدس و در قالب یادواره شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان طبس برنامه ریزی شده است.
سوگواره عاشقان ثارالله، در سوگ نبی، غروب خورشید، مجاهد خستگی ناپذیر،اجتماع اجتماع عزاداران، همه خادم امام رضاییم، برپایی چایخانه حضرت، سوگواره غریب طوس، برگزاری ایستگاه بصیرت افزایی همراه با مسابقات فرهنگی ویژه نونهالان، کودکان و نوجوانان،عزاداری دانش آموزان دبستان هوشمند شکوفه‌های رضوی و نونهالان مهدالرضا طبس و روستای محمدآباد و ... دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام پایانی ماه صفر در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) است. 
برگزاری محفل نورانی انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز بین المللی و کشوری، برنامه جلوه وصال، برپایی ایستگاه مشاوره وقف به منظور اشاعه فرهنگ وقف و نذر در حاشیه برگزاری برنامه‌های فرهنگی دهه آخر صفر بخش دیگر برنامه‌های این آستان مبارک است.

اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی تبلیغی در زیارتگاه شهید مدرس(ره)
در این زیارتگاه نیز همچون سایر نهادهای فرهنگی برنامه‌های ویژه دهه آخر صفر در حال برگزاری است که عزاداری و سوگواری همراه با سخنرانی و مرثیه سرایی در قالب ویژه برنامه «کشتی نجات»،  اربعین عاشقی، برگزاری برنامه کبوترانه و برپایی ایستگاه ویژه کودکان، برگزاری محفل انس با قرآن و شعر و ادب،عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)از جمله برنامه‌های این مجموعه است.
قرائت زیارت پیامبر اکرم (ص) از راه دور، سوگواری شهادت حضرت امام رضا علیه السلام با عنوان رضای آل محمد، روایتگری و مداحی، تکریم خانواده معظم شهدا و برپایی روضه خانگی درب منزل شهدا و ایثارگران در قالب برنامه «افتخار محله»، برگزاری مسابقه کتابخوانی  و معرفی کتاب با موضوع دفاع مقدس و سیره رضوی، اجرای پویش اکرام نیازمندان و تهیه و توزیع غذای گرم به مناسبت شهادت امام رضا (ع) با عنوان اطعام رضوی، تجلیل از راویان دفاع مقدس  و برگزاری برنامه جهاد تبیین ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های زیارتگاه شهید مدرس(ره) در روزهای پایانی صفر است.
 

فرهنگ‌سرای حضرت امام رضا(ع) سبزوار میزبان زائران دهه آخر صفر 

فرهنگسرای حضرت امام رضا(ع) سبزوار نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی میزبان زائران و مسافران روزهای پایانی ماه صفر است.
اجرای مراسم سخنرانی و بیان معارف اسلامی همراه با سوگواری ، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع امام حسین(ع) الگوی جهاد و قیام 
اجرای تئاتر مذهبی، برگزاری محفل انس، معرفی الگوهای کربلا، سوگواری و عزاداری نونهالان  واحد ادبیات قرآنی کودکان،  راه اندازی پویش  درباره واقعه کربلا ویژه کودکان ونوجوانان، برپایی نمایشگاه کتاب و نرم افزار با موضوع امام حسین(ع) و عاشورا و برگزاری مسابقه با موضوع پیام‌های عاشورا بخشی از برنامه‌های این مجموعه فرهنگی در دهه آخر صفر است.
همچنین توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی بین خانواده نیازمندان و محرومین، زندگی به سبک بندگی و اهل بیت(ع)، معرفی حضرت زینب(ع) به عنوان الگوی صبر و استقامت برای نسل جوان و سرکشی از خانواده معظم شهدا دیگر برنامه‌های فرهنگ‌سرای حضرت امام رضا(ع) در این ایام است.    

برنامه‌های دهه آخر صفر مجموعه فرهنگی خواجه ربیع 
به مناسبت آغاز ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر و با هدف ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) در بین مردم ویژه برنامه‌هایی از سوی مجموعه فرهنگی خواجه ربیع وابسته به موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی تدارک دیده شده و در حال انجام است و با فضاسازی محیطی، نصب بنر و پوستر پیام‌های عاشورایی و شهدایی حال و هوای خاصی به خود گرفته است.
غبارروبی مزار شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی، میزپاسخگویی به مسائل دینی ، ایستگاه مشاوره روانشناسی خانواده و تحصیلی، برگزاری کارگاه آموزشی سبک رضوی جهت پرسنل و برپایی مراسم سخنرانی ومداحی یادواره شهدای عملیات ثامن‌الائمه(ع) از جمله برنامه‌هایی است که در ایام سوگواری اهل بیت(ع) در مجموعه فرهنگی خواجه ربیع در حال اجرا است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی