پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۰۳

حرم مطهر رضوی در شب رحلت نبی مکرم اسلام در سوگ و ماتم بود 

حرم مطهر رضوی در شب رحلت ختم المرسلین حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) یکپارچه عزا و ماتم بود.


به گزارش آستان‌نیوز، در شب رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت مظلومانه کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) جای جای حرم مطهر رضوی صحنه برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری بود و زائران حریم قدسی رضوی با دل‌هایی آکنده از اندوه و غم در این مراسم باشکوه شرکت کردند.

در این مراسم که شب گذشته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در این مراسم به تبیین سیره نبوی پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی را از سه طریق به اسلام دعوت می‌کردند. نخستین روش ایشان برای دعوت مردم این بود که همواره مردم را از طریق عقل، منطق و استدلال به دین مبین اسلام دعوت می‌کردند.

خطیب حرم رضوی افزود: از منظر پیامبر اسلام(ص) مسلمان شدن منهای استدلال و منطق ارزشی ندارد و گرایش به دین مبین اسلام در صورتی ارزش دارد که همراه با درک صحیح از مبانی این دین باشد.

وی روش دوم پیامبر اکرم(ص) برای دعوت مردم به دین اسلام را «موعظه» معرفی کرد و گفت: رسول خدا بسیار مردم را موعظه می‌کردند چرا که اعتقاد ایشان بر این بود که موعظه دل انسان را نرم و زمینه دین‌داری و پرستش خدا را در وجود انسان فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: حضرت رسول(ص) با اینکه بالاترین مقام را نزد خداوند داشتند ولی هرگز خود را از موعظه بی نیاز نمی‌دانستند. البته موعظه باید حَسُنه باشد یعنی فرد موعظه‌گر خودش عامل به مواعظ خود باشد و موعظه‌اش را در قالب کلمات زیبا و پسندیده به مخاطب ارائه کند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از شیوه‌های ایشان برای دعوت به اسلام مناظره و گفتگو است. مناظره هم باید با رعایت کامل احترام طرف مقابل و همراه با اخلاق و بدون توهین به طرف مقابل باشد تا موثر واقع شود.

 این مراسم با شعرخوانی شاعر و مدیحه سرای اهل بیت(ع)؛ حجت الاسلام سید حسین سیدی ادامه پیدا کرد و در پایان نیز زائران حرم مطهر رضوی به عزاداری و سوگواری با نوای مرثیه سرای اهل بیت(ع)؛ حاج مهدی رسولی پرداختند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی