پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی به سومین سوگواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع)
۱۴۰۱-۰۷-۰۲

همایش ملی سیره سیاسی حضرت رضا(ع) آغاز به کار کرد

به همت نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم، همایش ملی سیره سیاسی حضرت رضا(ع) از مجموعه برنامه های سومین سوگواره امام رضا(ع) با پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید افتتاح شد. 

به گزارش آستان‌نیوز، آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود به افتتاحیه همایش ملی سیره سیاسی حضرت رضا(ع) تاکید کردند که سیاست بخشی از شئون امامت است و این مسئله در ایام ولایتعهدی امام هشتم(ع) به خوبی دیده می‌شود. مشروح این پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والصلاه علی رسوله الامین و آله الطاهرین لا سیما مولانا ابی الحسن الرضا علیه آلاف الصلوات المسلمین
 
قبل از هر چیز از برگزیدگان این همایش که به نام علی بن موسی الرضا علی آلاف تحیه و الثنا مزین گردیده تشکر می کنم. همایشی که تلاش خواهد کرد تا به جنبه‌ای با اهمیت در زندگی امام رضا(ع) بپردازد. سیاست بخشی از شئون امامت است و این مسئله در ایام ولایتعهدی امام هشتم(ع) به خوبی دیده می‌شود.
 امروزه با اوضاعی که به چشم می‌خورد، مفهوم سیاست تا حدود زیادی با مفاهیمی همچون فریبکاری، بی صداقتی، ظلم به مظلومان و انباشتن قدرت و ثروت در دست زورگویان قرین شده است و این چیزی جز نتیجه کار سیاست‌مداران نا لایق که از ارزش‌های اخلاقی و دینی فاصله گرفته و در دست منافع ستمگران درآمده‌اند نیست، در حالی که سیاست نوع دیگری نیز دارد، که همراه با رعایت ارزش های اخلاقی، معارف الهی و توصیه اولیای ربانی است. این سیاست در واقع تدبیر زندگی مادی و معنوی مردم بر اساس آموزه‌های دینی و حکمت های عقلانی است و از آلودگی های دنیوی و دسیسه های شیطان به دور است. 
ائمه معصومین(ع) داعیه‌دار چنین سیاستی بوده و بر رابطه میان دین و سیاست تاکید و آن را به پیروان خویش بلکه به همه سیاستمداران توصیه کرده‌اند که در سخنان امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه نمونه‌های بسیاری از آن را می‌توان یافت. 
امام رضا(ع) نیز در زمان کوتاهی از عمر شریف خویش که در مرو تبعید بوده و به اجبار ولایت عهدی مامون را پذیرفتند، چنین سیاستی را دنبال کرده و به آن توصیه می‌کردند. به تعبیر آن حضرت، الامام زمام الدین و زمام امور المسلمین و عز المومنین و بوار الکافرین. امام رضا(ع) با پذیرش ولایتعهدی مامون از این جایگاه به عنوان رسانه‌ای در راستای نشر علوم اسلامی و تقویت پایه‌های عقیدتی دین و ایجاد فرصت مناظره با رهبران ادیان و مذاهب دیگر، برای اثبات حقانیت دین مبین اسلام و تعمیق و گسترش تشیع در میان ایرانیان تلاش کردند. بی‌تردید شناخت زوایای چنین سیاستی، مولفه‌ها، ارکان و پیامدهای آن از اهداف و دستاوردهای این همایش خواهد بود، انشالله.
بار دیگر برای همه دست‌اندرکاران و شرکت کنندگان این همایش آرزوی توفیق داشته و امیدوارم گام مهمی در زمینه مذکور بردارند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

هر رأی، خط بطلانی بر نقشه‏‌های شوم و امیدهای واهی دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی هر رأی را خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمنان ایران و موجب تبدیل‌ امید‌های واهی بدخواهان به یأس دانست.

تلویزیون اینترنتی