پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۰۴

سوگواری بانوان رضوی در سوگ سبط اکبر نبی مکرم اسلام(ص) 

روزهای پایانی ماه صفر که از راه می‌رسد مرغ دل انگار هوای مدینه می‌کند. همان سرزمینی که سبط اکبر نبی اسلام(ص) حضرت امام حسن مجتبی(ع) را همچون نگینی پربها در برگرفته. امروز بانوان زائر و مجاور حرم مطهر حضرت رضا(ع) که دستشان از قبر غریب مدینه کوتاه است، در رواق نجمه خاتون گرد هم آمدند تا بر مظلومیت و غربت سلاله پاک رسول الله(ص) حضرت امام حسن مجتبی(ع) سوگواری کنند.  

عزاداران پس از ذکر مصیبت لحظاتی پای منبر کارشناس دینی برنامه نشستند تا جرعه نوش معارف اهل بیت(ع) باشند. 
فرشته خوشدست در این مراسم سوگواری در ابتدا بر لزوم پیروی از سبک و سیره امام حسن(ع) تاکید و بیان کرد: برای قرار گرفتن در زمره محبان امام حسن(ع) ابتدا باید با سبک زندگی ایشان آشنا شویم. متاسفانه شناخت و معرفت ما نسبت به امام حسن(ع) بسیار اندک است و تنها می‌دانیم که ایشان «کریم اهل بیت» هستند، در صورتی که این امام بزرگوار دارای فضایل بسیاری بودند. 
این کارشناس دینی افزود: امام حسن(ع) دارای جامع صفات خوب و پسندیده بودند ولی صفت «کرامت» و کریم بودن در ایشان نمود بیشتری داشت به همین دلیل به کریم اهل بیت(ع) معروف هستند. 
وی اظهار کرد: یکی از جلوه‌های شخصیت امام مجتبی(ع) علاوه بر کریم بودن، حفظ کرامت اجتماعی انسان‌ها بود. به این معنا که کمک کردن ایشان به دیگران همراه با حفظ کرامت اجتماعی آنها بود.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: از ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) می‌توان به تواضع و فروتنی و صبر و بردباری ایشان اشاره کرد که همه این صفات الگویی برای پیروان و محبان آن حضرت است. 
وی خاطر نشان کرد: دوستداران اهل بیت(ع) باید در کنار عزاداری برای آن بزرگواران، رهروان خوبی هم برای ایشان باشند و برای شناخت بهتر سبک و سیره زندگی آن‌ها تلاش کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی