پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سلسله نشست‌های تخصصی «در محضر عالم آل محمد» عنوان شد؛  
۱۴۰۱-۰۷-۰۵

جهاد تبیین بهترین راه برای خنثی کردن شبهه پراکنی دشمن 

یک نویسنده و پژوهشگر دینی گفت: جهاد تبیین بهترین روش برای خنثی کردن آثار سوء شبهه پراکنی دشمن در بین جوانان و نوجوانان انقلابی است.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین راجی؛ پژوهشگر و نویسنده کتاب صعود چهل ساله در سلسله نشست‌های تخصصی «در محضر عالم آل محمد» که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی واقع در مدرسه پریزاد برگزار شد، گفت: یکی از شیوه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تضعیف روحیه انقلابی جوانان و نوجوانان، شبهه پراکنی است.
وی با اشاره به موضوع حجاب و مخالفت برخی از افراد با حجاب اجباری بیان کرد: از آنجا که جامعه ما یک جامعه اسلامی است، یکی از وظایف شرعی و عرفی دولت حفظ مظاهر دین‌داری از جمله حجاب است.
این استاد حوزه علمیه افزود: حدود بیست و پنج نهاد دولتی و غیر دولتی موظف هستند درباره حجاب کار کنند و این وظیفه تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست و همه نهادها باید به وظایف در این خصوص عمل کنند.
حجت الاسلام راجی با انتقاد از تقسیم‌بندی جامعه به دو گروه با حجاب و بی حجاب بیان کرد: ما نباید جامعه را دو حزبی کنیم چرا که این کار موجب فاصله انداختن بین مردم و در نتیجه تضعیف نظام می‌شود.
وی یکی دیگر از تبعات تقسیم‌بندی جامعه به دو گروه با حجاب و بی حجاب را، سوء استفاده دشمن دانست و گفت: یک فرد بی حجاب ممکن است با اصل حجاب مشکلی نداشته باشد ولی ضد انقلاب و منافق که با اصل حجاب و دین مخالف است در اینجا شروع به فتنه‌گری و ایجاد اختلاف بین افراد جامعه می‌کند.
این پژوهشگر دینی اظهار کرد: بهترین راه برای مبارزه با فتنه‌گری و شبهه پراکنی دشمنان جهاد تبیین و روشنگری جوانان و نوجوانان است تا فریب دشمن را نخورند و ناخواسته آب در آسیاب دشمن نریزند.
وی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران همیشه مطالبات به حق مردم را تغییر می‌دهند و به سمت شورش می‌برند، در اینجا وظیفه نیروهای انقلابی این است تا به تبیین حقایق و آگاهی بخشی جوانان و نوجوانان بپردازند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی