پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۰۶

قدردانی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از موکب چند ملیتی اقیانوس هند در مشهد

مرکز امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی طی مراسمی از موکب خدمت‌رسانی چند ملیتی اقیانوس هند، در ایام پایانی ماه صفر در شهر مشهد تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم که صبح امروز با حضور بیش از 30 مبلغ و فعال فرهنگی از کشورهای ماداگاسکار، هندوستان، پاکستان، کنیا و... که در ایام پایانی ماه صفر با برپایی مواکبی به زائران مشهدالرضا(ع) خدمت کردند، گفت: از سال‌های گذشته تا کنون مواکبی که برای ارائه خدمت به زائرین در ایام پایان ماه صفر به ارائه خدمت می‌پردازند، روند رو رشدی داشته است.
حجت‌ا‌لاسلام و المسلمین سید محمد ذوالفقاری، اظهار کرد: سال هایی را شاهد بودیم که در این ایام هیچ خدمت رسانی در اطراف حرم رضوی ارائه نمی‌شد اما به تدریج  با مشاهده خدماتی که در عراق اتفاق ‌افتاد این سنت و سیره حسنه در ایران نیز جای خودش را پیدا کرد. وی ادامه داد: از دو سال گذشته تلاش کردیم مواکب غیر ایرانی را نیز برای ارائه خدمت به زائران در اطراف حرم مطهر رضوی دعوت کنیم از همین رو نخست موکب‌های عراقی پیش قدم شدند. در همین راستا سال گذشته 15 موکب از کشور عراق به خدمت رسانی پرداختند. معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار مواکبی از کشورهای مختلف پاکستان، هندوستان، ماداگاسکار، کنیا، تانزانیا، سوئد، فرانسه، انگلستان و همچنین شیعیانی از کشورهای مختلف دور هم جمع شدند و مواکبی را در اطراف حرم مطهر رضوی برپا کردند.
وی تصریح کرد: امسال موکب شیعیان اقیانوس هند و آرام از کشورهای ماداگاسکار، هندوستان، پاکستان، کنیا به مدت 4 روز در بلوار واعظ طبسی به ارائه خدمت پرداختند. این موکب طی 4 روز پایانی ماه صفر به توزیع 40 هزار وعده غذا پرداختند.
حجت‌ا‌لاسلام و المسلمین ذوالفقاری، افزود: امروز به پاس تلاش‌ها و زحمات مواکب شیعیان اقیانوس هند در شهر مشهد، ضمن تقدیر و تشکر و عرض خسته نباشید، هدایای متبرکی به آنان اهدا شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی