پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۰۹

آغاز فاز دوم تعویض سنگ‌فرش‌های صحن انقلاب اسلامی / تکمیل ضلع جنوبی تا پایان سال

با پایان ایام عزاداری ماه صفر و میزبانی آستان قدس رضوی از میلیون ها زائر حرم مطهر رضوی، عملیات اجرایی پروژه تعویض سنگفرش‌های صحن انقلاب از سر گرفته شد.

به گزارش آستان‌نیوز، در فاز اول این پروژه که سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی مسئولیت اجرایی آن را بر عهده دارد، سنگفرش‌های ضلع شمالی صحن انقلاب تعویض شد و به همت خادمان این سازمان، این فاز، از ابتدای خرداد ماه آغاز و پیش از ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر به پایان رسید تا میزبانی از زائران میلیونی این ایام، با حداکثر ظرفیت و بهترین شکل ممکن انجام شود.
با پایان این ایام و کاهش آمار تشرف، از امروز فاز دوم اجرای این پروژه در ضلع جنوبی صحن انقلاب حرم مطهر رضوی آغاز شد تا با تکمیل آن، این صحن به طور کامل با سنگفرش‌های جدید مفروش شود.
طبق اعلام سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی، بازه زمانی تکمیل فاز دوم پروژه حدود پنج ماه پیش‌بینی و مقرر شده ضلع جنوبی صحن انقلاب نیز تا اسفندماه و پیش از تشرف گسترده زائران در ایام نوروز، به پایان برسد.
شایان ذکر است با توجه به اتمام عمر مفید سنگ‌فرش‌های سنگ انقلاب و نفوذ آب باران به رواق زیرسطحی دارالحجه(عج) که منجر به آسیب دیدن تزئینات آن شده بود، تعویض سنگ فرش‌های این صحن به عنوان یک اقدام ضروری در دستور قرار گرفت و در کنار آن اصلاحاتی برای بهبود و زیباسازی سقاخانه، مقرنس ایوان‌ها و نورپردازی حجرات واقع در نیم طبقه نیز در قالب این پروژه در حال انجام است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی