پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید مطرح کرد؛
۱۴۰۱-۰۷-۱۰

گام های بلند دانشگاه امام رضا(ع) در به روزسازی امکانات آموزشی

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: این دانشگاه با انجام فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و استانداردهای آموزشی به روز در سال تحصیلی 1401 به استقبال دانشجویان رفت.

 به گزارش آستان‌نیوز، همزمان با آغازین روزهای سال تحصیلی جدید در فضای آموزشی کشور، به سراغ دکتر مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) رفتیم تا با اقدامات و برنامه های فرهنگی این دانشگاه بیشتر آشنا شویم. دکتر رجوعی در این گفت وگو از اقدامات کالبدی و فعالیت های فرهنگی دانشجویان در دهه آخر صفر و ایام سالروز شهادت امام رضا(ع) سخن به میان آورد. 
 

جابه جایی بخش خواهران  و بازسازی واحد برادران
دکتر رجوعی درباره اقدامات کالبدی به جابه جایی بخش خواهران و بازسازی واحد برادران اشاره کرد و گفت: سال گذشته سالن چند منظوره واحد خواهران شامل 8 کلاس درس، آمفی‌تئاتر و نمازخانه در پردیس رضوان افتتاح شد، همچنین در 6 ماه اخیر نیز مدیریت خدمات آموزشی، فرهنگی و دانشجویی واحد خواهران به مکان جدید انتقال یافت و ضمن بازسازی به لحاظ فیزیکی توسعه داده شد. در واحد برادران نیز یکی از ساختمان‌های دانشگاه که دارای 15 کلاس بود کاملا بازسازی شد.
 

تجهیز زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات
 وی همچنین از اقدامات این دانشگاه در آستانه سال تحصیلی جدید یاد و خاطر نشان کرد: تمامی کلاس‌های دانشگاه سنگ فرش و رنگ‌آمیزی و کتابخانه نیز به سیستم اعلام و اطفا حریق تجهیز شد. همچنین زیرساخت‌های فناوری اطلاعات نیز توسعه یافت و در همین راستا تعداد 130 سیستم کامیپوتر جدید دراختیار دانشجویان قرارگرفت و به منظور سرعت در ارائه خدمات الکترونیکی دو سرور به روز  شد.
 

گام های بلند دانشگاه امام رضا(ع) در به روزسازی امکانات آموزش و عمرانی


برگزاری دوره توانمندسازی استادان
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه یکی دیگر از اقدامات این دانشگاه را توانمندسازی اساتید عنوان کرد و گفت: در تابستان امسال دوره توانمندسازی استادان به مدت سه روز برگزار و با استقبال 80 درصدی اساتید مواجه شد. 80 استاد در این دوره ‍‌ها شرکت کردند تا ضمن ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان با استانداردهای آموزشی صحیح و فعالیت‌های منسجم در امر خدمت‌رسانی فرهنگی آموزشی و پژوهشی آشنا شوند. 
 

ورود بیش از 2500 دانشجوی جدید
وی تصریح کرد: امسال در مقطع کارشناسی در دو مجموع پردیس خواهران و برادران تاکنون دو هزار نفر و در مقطع کارشناسی ارشد نیز 550 نفر ثبت نام کردند که این آمار تا آبان ماه افزایش خواهد یافت.
 

عطرکربلا در فضای دانشگاه 
رئیس دانشگاه امام رضا همچنین درخصوص فعالیت های فرهنگی دانشجویان به ویژه در ایام دهه آخر صفر هم گزارشی ارائه و عنوان کرد: امسال ایام آغاز سال تحصیلی جدید با چند واقعه مهم همزمان شد؛ مهم‌ترین رویداد، اربعین حسینی بود که تعداد 80 نفر از دانشجویان دختر و پسر به صورت سازمان یافته و یا خود جوش به کربلای معلا سفر کردند که موجب شد نسبت به سال‌های پیش فضای معنوی و روحانی در دانشگاه حاکم شود. وی ابراز کرد: هفته دوم آغاز سال تحصیلی نیز که همزمان با دهه پایانی ماه صفر بود، مدارس و دانشگاه‌های شهر مشهد با توصیه استانداری و فرمانداری شهر مشهد به دلیل استقبال از زائران تعطیل شدند از همین رو فعالیت های آموزشی در این دانشگاه کمرنگ و فعالیت‌های فرهنگی با شور و نشاط بیشتری برگزار شد.
 

برپایی موکب خدمت‌رسانی به زائران
رجوعی یکی از فعالیت‌های فرهنگی در ایام دهه پایانی ماه صفر را برپایی موکبی با عنوان «عهد عاشقی» در خیابان آیت الله طبسی ذکر کرد و گفت: این موکب با همکاری و مشارکت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، دانشجویان هیئت رضوان دانشگاه امام رضا(ع) و شبکه دانشجویی «محیا» در این ایام برپا و ضمن خدمت‌رسانی خدمات مشاوره‌ای و معرفتی متناسب با آموزه‌های رضوی به زائران پیاده ارائه شد.
 

پذیرایی از 300 زائر پیاده
وی در ادامه خاطر نشان کرد: فضای سالن ورزشی و نمازخانه دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در این ایام در اختیار 300 زائر پیاده قرار گرفت و بسیج دانشگاه وظیفه خدمت‌رسانی به این زائران را بر عهده داشت. همچنین با همکاری بنیاد بهره‌وری و موقوفات آستان قدس رضوی، آشپرخانه سلف دانشگاه به طبخ غذا برای زائران پیاده قرار گرفت و روزانه 4500 غذا طبخ شد. 
رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: خیمه‌ای به همت دانشجویان هیئت ابنا الزهرا در خیابان دانشگاه برپا شد، که به مدت سه روز به زائران پیاده خدمت‌رسانی کردند. 
وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با فعالیت‌های فرهنگی آغاز شد و فعالیت های آموزشی از نهم مهرماه رنگ و بوی جدی به خود گرفته است، گفت: طی دو سال گذشته به دلیل کرونا از حضور دانشجویان در دانشگاه محوم بودیم، از همین رو از فرصت عدم حضور آنان استفاده کرده

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی