پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۰

جشن آغاز شکوفایی در پیش دبستانی امام رضا(ع) 

امروز جشنی به افتخار آغاز فصل جدید زندگی بچه‌ها برپا شده. روزی که نوید دانایی و شکوفایی برای نوآموزان پایه پیش دبستانی می‎دهد. 

به گزارش آستان نیوز، در روزهای آغازین سال تحصیلی 1401 -1402، پیش دبستانی امام رضا(ع) ضمن برپایی «جشن شکوفه‌ها» با حضور پر رنگ اولیای دانش آموزان آغاز به کار کرد. 
همه بچه‌ها از زیر سایه قرآن کریم و در میان اسپند و سلام و صلوات، وارد پیش دبستانی امام رضا(ع) می‌شوند. هنوز دست‌شان توی دست پدرومادر است، ولی حس نگرانی از دور شدن و جدا افتادن از آنها توی صورت‌های کوچک‌شان موج می‌زند. پدرها و به‌خصوص مادرها، فقط چند قدم آن طرف‌تر ایستادند و هرازگاهی با دست تکان دادن و یا جمله‌ای، دختر یا پسر عزیزشان را دلگرم می‌کنند. دل توی دل‌ خودشان نیست؛ از همین روز اولی که پا به فضای تعلیم و تربیت گذاشتند، نگرانی شیرینی دارند که قرار است آینده فرزندشان چطور رقم بخورد. 
فضای پیش دبستانی را آهنگ آشنای «باز آمد بوی ماه مدرسه ...» پر کرده و خاطره شیرین اولین روز ورود به مدرسه را در یاد بزرگترها زنده می‌کند. همه گرم گرفتن عکس و ویدئو هستند تا اولین برگ زندگی علمی فرزندشان را برای همیشه ثبت کنند. در میان همهمه، با پخش شدن آیاتی از قرآن کریم، قرائت دسته‌جمعی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و ادای احترام به پرچم کشورمان، کمی آرامش حاکم می‎شود. 
سارا قنبریان مدیر مجموعه پشت میکروفون رفته و ضمن سلام و عرض تبریک ورود نوآموزان گفت: نوگلان بوستان رضوی به پیش دبستانی امام رضا(ع) خوش آمدید...
 

جشن آغاز شکوفایی در پیش دبستانی امام رضا(ع)


195 نوآموز در 8 کلاس
قنبریان می گوید: امسال این آموزشگاه با اهداف عالیه تربیتی و آموزشی، با تعداد 195 نوآموز در 8 کلاس سال تحصیلی را آغاز کرد. تابستان گذشته مجموعه‌ای از اقدامات نوسازی و تجهیز فضاهای آموزشی از جمله تعویض همه کف‌پوش، رنگ‌آمیزی همه فضاها، تجهیز سالن بازی و ورزش، اختصاص مربی تخصصی ورزش و زبان و... صورت گرفت. 
به گفته وی، آشنایی و تسلط کامل نوآموزان با اهداف 11 گانه تربیتی و آموزشی مطابق آموزش و پرورش، کشف استعدادها و پرورش ابعاد وجودی بچه‌ها، تهیه لوازم التحریر برای همه نوآموزان، از جمله اهداف پیش دبستانی امام رضا(ع) است.  
سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با حضور در آیین آغاز به کار پیش دبستانی، ضمن عرض تبریک و خیر مقدم به نوآموزان و والدین آنها، گفت: خدا را شاکریم که بعد از یک دوره دشوار شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری درس و آموزشگاه‌ها، دوباره با آغاز سال تحصیلی عطر وجود بچه‌های عزیزمان در فضای مدارس پیچید و صدای شورو شوق‌شان، نوید شروع یک دوره تحصیلی و کسب علم و دانش زیر پرچم عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را می‎دهد. 
وی ابراز امیدواری کرد که با صبر و شکیبایی و همدلی اولیای نوآموزان در این شروع جدید، از مسیر پر فرازونشیب مشکلات ناشی از شیوع بیماری گذر کنیم.     
در پایان این مراسم نیز زنگ بازگشایی پیش دبستانی امام رضا(ع) در حضور کادر بنیاد فرهنگی رضوی، به‌دست یکی از اعضای خانواده شهدا نواخته شد و نوآموزان جهت استفاده از برنامه‌های آموزشی و تربیتی تدارک دیده شده برای نخستین روز، وارد کلاس‌ها شدند. 


 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی