پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۰

بنیاد فرهنگی رضوی از 15 هزار زائر پیاده دهه آخر صفر میزبانی کرد

امسال بنیاد فرهنگی رضوی در قالب مواکب دانش آموزی خود در جوار حرم مطهر رضوی و مسیر پیاده‌روی زائران، با انواع خدمات‌ اسکان، پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی به 15 هزار مهمان حضرت رضا(ع) خدمت‌رسانی کرد.   

سیدمحمدصادق علی پرست مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده توسط مجموعه‌های وابسته به این بنیاد در دهه آخر صفر گفت: بنیاد فرهنگی رضوی به فضل الهی و عنایات خاصه حضرت ثامن الحجج(ع) و نیز به پشتوانه همراهی پرسنل خدوم و همدلی خانواده بزرگ دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) توانست یکبار دیگر در عرصه خدمت‌رسانی به مهمانان بارگاه ملکوتی امام هشتم در ایام پایانی ماه صفر نقش‌آفرین باشد.  
وی اضافه کرد: دانش آموزان واحدهای مختلف مدارس امام رضا(ع) با برنامه‌ریزی و هماهنگی اولیای مدرسه، به نوبت در قالب‌های متنوع فرهنگی و پذیرایی در 6 موکب خدمت‌رسانی در خیابان آیت الله واعظ طبسی در خدمت زائران این ایام بودند. در مواکب دختران با عنوان بنات الرضا(ع) انواع فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله طراحی و نقاشی، تهیه کاردستی، نگارش دل‎نوشته، کتیبه و سربندنویسی، اهدای جوایز صورت گرفت. همچنین در مواکب ابناء الرضا(ع)، پسران دانش آموز با وعده‌های غذایی، چای، شربت، دمنوش و واکس زدن از زائران پذیرایی کردند. 
 

بنیاد فرهنگی رضوی از 15 هزار زائر پیاده دهه آخر صفر میزبانی کرد


مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی اعلام کرد: در مدت 5 روز، 3500 پرس غذای گرم در دو وعده ناهار و شام، 3000 بسته صبحانه سبک، 1 تن هندوانه، 70 هزار استکان چای، 50 هزار لیوان شربت جهت استفاده زائران توسط پسران دانش آموز توزیع شد. علاوه بر این، 6 هزار کاربرگ نقاشی، 5 هزار سربند و 7 هزار هدیه متناسب با رده‌های مختلف سنی مخاطبان نظیر مجله «کبوتران حرم»، لوازم التحریر، گیره حجاب، خوردنی‌های کودکانه، بسته‌های فرهنگی و... در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری موکب دختران صرف شد.
علی پرست به علاوه با اشاره به خدمات ارائه شده در قالب موکب بین راهی مدارس امام رضا(ع) گفت: دبیرستان پسرانه واحد 11 امام رضا(ع) واقع در شهرستان چناران، امسال پس از دو سال کرونایی، ضمن تشکیل موکب خدمت‌رسانی در فضای این مدرسه با ارائه خدماتی از قبیل اسکان و استراحت و نیز پذیرایی در سه وعده غذایی، در خدمت 2600 زائر دهه آخر صفر با نقش‌آفرینی پر رنگ دانش آموزان خود بود. در این موکب، خدمات متنوعی دیگری نظیر بهداشتی و درمانی هلال احمر، پیرایشگری، شستشوی لباس، خیاطی، واکس، مداحی و بیان احکام و مسائل اعتقادی، پذیرایی با چای، دمنوش و شربت و... ارائه شد. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی