پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۱

دیدار مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی با رئیس انجمن دوستی ایران و پاکستان

شبیر احمد شِگری، رئیس انجمن دوستی ایران و پاکستان با مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، در این دیدار که با حضور دکتر احد فرامرز قراملکی مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، در خصوص تایید نسب‌ بی بی یان پاکدامن (رقیه دختر امام علی(ع) و یکی از دختران حضرت عباس(س)) در کشور پاکستان توسط گروه انساب و مفاخر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بحث و گفت وگو شد.
مدیر گروه انساب و مفاخر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حاشیه این دیدار گفت: حرم بی بی یان پاکدامن بیش از هزار سال قدمت دارد و روزانه هزاران نفر در این مکان حضور یافته و به زیارت مشرف می‌شوند.
غلامرضا جلالی ادامه داد: متولیان حرم بی بی یان پاکدامن در نظر دارند با الگوگیری از کتابخانه، موزه و زائر‌سرای آستان قدس رضوی، این حرم را طراحی کرده و توسعه دهند، از همین رو طی چندین سال وجوهات قابل توجهی در صندوق نذورات حرم جمع‌آوری شده است و دولت پاکستان در نظر دارد پس تایید گروه انساب و مفاخر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص نسب این دو بزرگوار به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مبلغ جمع‌آوری شده را صرف ساخت و توسعه حرم آنان کند.
وی خاطر نشان کرد: به همین منظور بنده به همراه چند تن از پژوهشگران بنیاد به کشور پاکستان و شهر لاهور سفر کردیم و ضمن دیدار با شخصیت‌های برجسته پاکستانی و تحقیق و مطالعه در خصوص نسب‌شناسی این دو بانوی بزرگوار، نسب آنان تایید شد.
این پژوهشگز خاطر نشان کرد: بنیاد پژوهش‌های‌اسلامی آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در این خصوص اعلام می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی