پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۲

اقدامات معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت در دهه آخر صفر / توزیع ۱۱۳ هزار کیلوگرم اقلام اساسی و ۸۸۸۸ بسته لوازم تحریر 

معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در روزهای پایانی ماه صفر علاوه بر مشارکت در میزبانی شایسته از زائران حضرت رضا(ع)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان احسان‌پذیر سراسر کشور را نیز با هدایای رضوی متبرک کرد.

به گزارش آستان ‎نیوز، جعفر رئیسیان‌زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در تشریح خدمات این معاونت به زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: این خدمات در دو عرصه بود، عرصه اول مربوط به موکب‌ها، تشکل‌ها و گروه‌هایی بود که برای اطعام زائران امام رضا(ع) نیازمند بسته‌های اقلام غذایی ارزان‌قیمت بودند.
 

خدمت در دو عرصه اسکان و پذیرایی
وی گفت: برای رفع نیاز آنان در قالب ویژه‌برنامه «مشهد، خانه توست»، اقلامی مانند برنج، گوشت، روغن، شکر، چای، پیاز و آب‌معدنی در اختیارشان قرار گرفت.

رئیسیان‌زاده افزود: عرصه دوم مربوط به تامین ظرفیت اسکان زائران بود که در این راستا، پنج مرکز با مسئولیت بنیاد کرامت در اطراف حرم مطهر و سطح شهر مشهد فعال شد که شامل موقعیت شهید حججی در بلوار شارستان، موقعیت شهید کاشانی در انتهای نوغان، طبقه منهای یک عرصه میدان شهدا، موقعیت شهید سنجری در موسسه تربیت بدنی آستان قدس و اردوگاه باغ خاتون بود.
 

تامین اقلام پذیرایی ۳۰۰ موکب مردمی
وی ادامه داد: در حوزه تأمین مایحتاج موکب‌های مردمی، شاهد توزیع هدفمند و دقیقی بودیم که بر مبنای آن، با توجه به فعالیت هر هیئت براساس زمان فعالیت و تعداد اطعام، سهمیه مشخصی برای 300 تشکل متولی برپایی 180 موکب داخل شهر و 120 موکب بین‌راهی تامین شد و با مراجعه به سامانه کرامت، حواله اقلام موردنیاز خود را به‌صورت روزانه دریافت کردند. 
وی تأکید کرد: اقلام مورد نیاز میزبانی در مراکز اسکان پنجگانه هم تامین شد و به‌طور خاص در موکبی که در مجموعه تربیت‌بدنی بنیاد کرامت رضوی ایجاد شده بود، تامین اقلام سخت‌افزاری هم صورت گرفت و با تعبیه دستگاه فلافل‎زن، کباب‎زن و نانوایی‌های سیار، زمینه ارائه خدمت گسترده فراهم شد.
 

توزیع ۷۰ هزار کیلو برنج و ۱۵ هزار کیلو گوشت
رئیسیان‌زاده تصریح کرد: در مجموع حدود 70 هزار کیلوگرم برنج، 25 هزار کیلوگرم شکر، 15 هزار کیلوگرم گوشت، 50 هزار لیتر روغن مایع برای پخت‌وپز به قیمت نیم‌بها در اختیار میزبانان مردمی زائران قرار گرفت و علاوه بر آن، نیم میلیون آب‌معدنی و 3 هزار کیلوگرم پیاز نیز به‌طور رایگان توزیع شد.
 

۵ مرکز اسکان ۲۰ هزار نفره
رئیسیان زاده تصریح کرد: در مراکز اطعام و اسکان پنج‌گانه نیز ظرفیت اسکان حدود 20 هزار زائر در هر مرکز ایجاد شد و زائرانی که یا به همراه کاروان‌ها به مشهدالرضا (ع) آمده و نامشان  ثبت شده بود، یا زائران بی‌سرپناهی که توسط گشت‌های خادمیاران شناسایی می‌شدند و یا افرادی که مراجعه حضوری به این مراکز داشتند، به‌صورت منظم پس از دریافت کارت ورود و ژتون غذا، سازمان‌دهی می‌شدند.
 

ارائه خدمات درمانی به زائران پیاده
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در خصوص خدمات درمانی ویژه به زائران پیاده در مسیر تشرف زائران پیاده نیز گفت: علاوه بر خدمات درمانی در مراکز پنج‌گانه اسکان، دو اتوبوس بیمارستانی سیار هم برای ارائه خدمات درمانی، در پلیس‌راه جاده قدیم نیشابور و گذرگاه آبروان به سمت مشهد مستقر شدند و با ارائه پکیج کامل دارویی، خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف گرمازدگی، آبله، ماساژ و رفع نیازهای ضروری زائران پیاده را ارائه می‌کردند.
 

پشتیبانی از سه هزار مجلس روضه خانگی
او به دیگر برنامه‌ها و خدمات این ایام نیز اشاره و اظهار کرد: برنامه‌های مربوط به ایام شهادت امام هشتم(ع) در حوزه‌های مختلف دیگری نیز تعریف شده بود، از توزیع پرچم رضوی و اقلام متبرک شامل چای، نبات، شکر، برنج، گلاب و اسپند، بین حدود سه هزار مجلس روضه خانگی گرفته تا اهدای 500 بسته متبرک و تابلو فرش حرم رضوی برای تجلیل از موکب‎داران عراقی.


حمایت از دانش‌آموزان احسان‌پذیر
وی افزود: علاوه بر این، با توجه به هم‌زمانی آغاز سال تحصیلی با ایام پایانی ماه صفر، مقرر شد تا 8888 بسته کامل شامل کوله‌پشتی و اقلام لوازم‌تحریر ویژه دو رده سنی دبستان و دبیرستان تهیه و در میان خانواده‌های احسان‌پذیر توزیع شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی