پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۲

میثاق دانشجویان با امام رضا(ع)

همزمان با شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند و با شرکت در مراسم «میثاق مهر»، با امام مهربانی‌ها عهد بستند.

به گزارش آستان‌نیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی ویژه دانشجویان جدید دانشگاه فردوسی و مؤسسات آموزش عالی مشهد با نام «میثاق مهر» صبح امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
در این مراسم، دانشجویان در فضایی معنوی و با استعانت به حضرت رضا(ع) سوگند نامه آغاز سال تحصیلی جدید خود را قرائت و فصل تازه زندگی خود را به نام ایشان متبرک کردند.
 

مظهر یک تغییر بزرگ در زندگی
آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقيه در خراسان‌رضوی در این مراسم، خطاب به دانشجویان جدید دانشگاه‌های مشهد اظهار کرد: ورود به دانشگاه، مظهر یک تغییر بزرگ در زندگی است. 
وی افزود: عبور از مراحل مختلف زندگی نیازمند تحول در انسان است و اگر این تحول در هر مرحله ایجاد نشود، گذر از آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
 

فرصتی برای تحول و رشد فکری
آیت‌الله علم‌الهدی ورود به دانشگاه را فرصتی برای تحول و رشد فکری برشمرد و افزود: رشد فکری، تحول و جهش بیشتری نسبت به رشد جسمی دارد و می‌تواند بستر خودشناسی کامل باشد. امام جمعه مشهد به دانشجویان توصیه کرد فرصت حضور در دانشگاه را مغتنم شمرده و از این بستر به‌طور مناسب استفاده کنند.
وی همچنین گفت: مسئولان دانشگاه‌ها نیز باید دانشجوشناس باشند، نیازها و ظرفیت‌های آنها را درک کنند و دانشگاه را با مسئولیت‌پذیری اداره کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی