پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۰۵

اندوه دلدادگان اصفهانی در سوگ شمس الشموس

عاشقان و دلدادگان اصفهانی در سوگ شمس الشموس به صورت قافله ای مملو از جمعیت، در مسیر میدان انقلاب اسلامی به سمت میدان امام حسین(ع) و در نهایت میدان امام خمینی (ره) حرکت کردند و به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، مقصد دلدادگان و شیفتگان حضرت رضا(ع) میدان امام خمینی(ره) بود که تعدادی موکب کانون خدمت خدمت رضوی در آن برپا شد. همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید صادق ابطحی در این مراسم به سخنرانی پرداخت. با نزدیک شدن لحظات ملکوتی اذان، حال و هوای صحن های حرم رضوی در میدان امام اصفهان تداعی شد و مریدان علی بن موسی الرضا(ع) دوشادوش هم به نماز عشق ایستادند و سپس با طنین انداز شدن زیارت امین الله، کبوتر دل را روانه حرم رضوی کردند.
در پایان مراسم نیز شام غریبان خورشید طوس برگزار و مریدان آن حضرت از غذای متبرک آن آستان متبرک شدند.
محمدعلی احمدی؛ فرماندار اصفهان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه مردم اصفهان شیفته اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب مردم شریف اصفهان نشان داده اند که متدین اند و در همه عرصه های دینی حضور دارند.
وی افزود: دفتر آستان قدس رضوی در اصفهان با فعالیت خادمیاران در موقعیت ها و مناسبت های مختلف تاثیر خود را بر مخاطبان مختلف گذاشته است. اینکه در روز شهادت حرکت خادمیاران را شاهد هستیم، تبلور یک سال فعالیت و تلاش آن ها است که جای تشکر و تقدیر دارد.
فرماندار اصفهان بیان کرد: مردم نیز به دلیل دلدادگی به اهل بیت استقبال خوبی از این حرکت داشتند. مسیر حرکت قافله و میدان امام خمینی مملو از جمعیت بود و مردم نشان دادند که دین مدار و پیرو ارزش های انقلابی هستند.
محمد حسین امامی نیز در این مراسم اظهار داشت: خداوند توفیق دوباره ای عنایت کرد که در سالروز شهادت امام رضا(ع) اجتماع بزرگ خادمیاران و یاوران رضوی با حضور اقشار مختلف مردم اصفهان در قالب قافله عزاداری برگزار شد که این مراسم از میدان انقلاب آغاز شد و سپس در گذر فرهنگی مذهبی چهارباغ به سمت میدان امام حسین(ع) ادامه و در نهایت میدان امام خمینی(ره) خاتمه یافت.
وی افزود: در مسیر حرکت قافله، با همکاری هیئات مذهبی، مراسم عزاداری و سخنرانی در ایستگاه های مختلف برگزار و همچنین موکب های پذیرایی برپا شده بود.
مسئول کانون های خدمت رضوی اصفهان بیان کرد: در کنار این برنامه میزهای خدمت رضوی با شعار "خدمت کریمانه و جهاد عالمانه" و "ما همه خادم الرضائیم" برپا شده و همچنین با توجه به تقارن سال روز شهادت امام رضا(ع) با هفته دفاع مقدس، کانون ایثار و شهادت هدایایی که هم حال و هوای امام رضایی دارد و هم مزین به وصیت نامه شهدا است، بین اقشار مختلف مردم توزیع کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی