پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۰۵

کوهبنان در سوگ شهادت امام رئوف(ع) سیاه پوش شد

به همت خادمیاران رضوی و هیئت های عزاداری مراسم سالروز شهادت امام مهربانی ها در کوهبنان برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم عزاداری به همت خادمیاران رضوی، مردم عزادار کوهبنان و هیئت های عزاداری در محل امامزاده بی بی عصمت(س) شهرستان کوهبنان برگزار شد.
 
همگام با میلیون ها زائر  که خود را از جای جای جهان و کشور به مشهد الرضا رسانده اند تا در غم شهادت امام رئوف در حرم مطهر آن امام به سوگ بنشینند مردم شهرستان کوهبنان نیز امروز با راه انداختن  هیات های عزاداری و سینه زنی در سوگ این امام رئوف گریستند.
 
آیین های سوگواری سالگرد شهادت هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن الموسی الرضا(ع) در گوشه و کنار  شهرستان کوهبنان برگزار شد و این خطه غرق در عزا و ماتم بود. مردم ولایت مدار این شهرستان در آخرین روز ماه صفر و از شب گذشته تا امروز به این مناسب با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها به ماتم حضرت ثامن الاحجج(ع) نشستند.
 
همچنین مردم کوهبنان پیش از ظهر امروز با راه اندازی دسته های زنجیرزنی، سینه زنی و نوحه خوانی در خیابان های این شهر و حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده بی بی عصمت سلام الله علیها درعزای حضرت رضا(ع) عزاداری کردند در حالی که برخی هئیت ها مسیر چند کیلومتری را با پای پیاده و برهنه طی کردند.
 
علاوه بر این، تعداد زیادی از اهالی این شهرستان به رسم دیرین سال های گذشته با عزیمت به مشهد مقدس، مراسم سالگرد شهادت حضرت امام رضا(ع) را در جوار حرم مطهر این امام همام برگزار کردند.
 
گفتنی است مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) با حرکت نمادین تابوت امام رضا(ع)، گلباران تابوت نمادین توسط بانوان خادمیار، نوحه خوانی، پرچم گردانی، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)  و سخنرانی همراه بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی