پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۲

حرم رضوی در شب شهادت امام عسکری(ع) به سوگ نشست 

در شب شهادت مظلومانه یازدهمین کوکب هدایت حضرت امام حسن عسکری(ع) دلدادگان خاندان رسالت با حضور در حرم مطهر رضوی این مصیبت بزرگ را به محضر حضرت ثامن الائمه(ع) تسلیت گفتند. 

به گزارش آستان نیوز، مراسم شب شهادت این امام همام امشب ۱۲ مهر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی برگزار شد و مرثیه سرایان و ذاکران اهل بیت(ع) در این مراسم به عزاداری و سوگواری پرداختند. 
آیت الله کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: امام حسن عسکری (ع) مظهر جمال و جلال الهی بودند و حتی دشمنان نیز ایشان را مدح کرده و تحت تاثیر اخلاق نیکوی ایشان قرار می‌گرفتند. 
وی تصریح کرد: یکی از بارزترین ویژگی‌های این امام معصوم خشیت و خدا ترسی بود که این خصلت ریشه در علم سرشار آن حضرت داشت. 
امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: خشیت و خدا ترسی میوه درخت علم و معرفت است. هر اندازه که معرفت و شناخت انسان نسبت به ذات اقدس الهی بیشتر باشد به همان میزان خشوع او در برابر خدا بیشتر می‌شود. 
وی افزود: کسی که خدا ترس است و قلبش مالامال ترس از پروردگار است، از نظر ظاهری نیز دارای هیبت و شکوه خاصی است که در نظر مردم بزرگ جلوه می‌کند. 
آیت الله صدیقی بیان کرد: از مهمترین اقدامات امام حسن عسکری(ع) حفظ جان حضرت مهدی(عج)، آماده کردن جامعه برای پذیرش ایشان و انتقال علوم امامت به حضرت صاحب الزمان(ع) بود.
 در پایان این مراسم نیز دعای پرفیض توسل با نوای حاج ابراهیم قانع قرائت شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی