پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۳

محفل سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی

همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، محفل سوگواری و عزاداری، با حضور زائران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، این مراسم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد و زائران همراه با ذاکران اهل‌ بیت(ع)، در سوگ شهادت امام یازدهم سوگواری کردند. 
در این محفل، آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس به تبیین شرایط اجتماعی و سیاسی دوران امامت امام عسکری(ع) پرداخت و گفت: سه امام بعد از امام رضا(ع) از جمله امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری (ع) به «ابن الرضا» معروف بودند که این امر از نظر دشمنان، یک معنا و از نظر دوستان و شیعیان معنایی دیگر داشت.
وی تصریح کرد: دشمنان از این جهت به این امامان «ابن الرضا» می گفتند که همان تهدید و خطری که امام رضا (ع) برای خلافت آنها داشت، در وجود این سه امام نیز احساس می‌کردند و شیعیان نیز با به کاربردن این لقب می‌خواستند اعلام کنند که همان نقشی که امام رضا (ع) در توسعه جریان امامت داشتند، این امامان بزرگوار نیز دارند‌.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وجود مقدس امام هادی(ع) و امام عسکری (ع) جریان امامت را توسعه دادند و در دوران امامت این دو امام بزرگوار امامت چنان توسعه پیدا کرد که مردم حتی در دوران غیبت امام عصر(عج) نیز امامت ائمه معصومین(ع) را باور داشتند. 
وی مهمترین اقدام امام حسن عسکری (ع) را آماده سازی شیعه برای پذیرش امام در دوران غیبت امام عصر (عج) معرفی و بیان کرد: این امام همام با ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان در قالب نواب و نمایندگان در واقع شیعه را برای دوران غیبت امام عصر (عج) که شیعیان به طور مستقیم با امام زمان (عج) در ارتباط نیستند، آماده کرد. 
مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) امیر عارف و علی برادران از دیگر برنامه‌های حرم رضوی در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی