پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۳

یادبود دختران شهید حادثه تروریستی افغانستان در مشهدالرضا(ع) برگزار شد

بانوان ایرانی، افغانستانی و دیگر کشورها، با حضور در همایش «پاره‌های گل» که در مشهدالرضا(ع) برگزار شد، یاد و خاطره دختران شهید حادثه تروریستی افغانستان را گرامی داشتند.

به گزارش آستان‌نیوز، این همایش همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور جمعی از دانشجویان و طلاب ایرانی و خارجی جامعه‌المصطفی العالمیه در سالن همایش شهید سلیمانی مجتمع ورزشی امام رضا(ع) برگزار شد و سخنرانان با تبیین جایگاه واقعی زن در عصر حاضر، یاد بانوان شهدای حادثه تروریستی اخیر افغانستان را گرامی داشتند.
 

خیانت رسانه‌های غربی به جامعه زنان
َدکتر جمیله علم الهدی، استاد و مسئول هیأت اندیشه ورز زن و خانواده حوزه علمیه خراسان و استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران در این مراسم گفت: گردهمایی امروز برای شهادت مظلومانه دختران دانش آموزان افغانستان است.
وی افزود: سوال جدی این است که چرا این اتفاق در رسانه ها دیده نشد و پنهان شد، پاسخش هم این است که ایدئولوژی رسانه ای غرب، حمایت از نظام سرمایه داری است و این اتفاق را پنهان می‌کند تا جامعه زنان بی خبر بماند و به نظر می رسد انقلاب زنان از افغانستان شروع می شود. 
دکتر علم الهدی ادامه داد: خیلی ها تصور می کردند آخرین مدل های زیبایی را در اروپا امریکا باید جستجو کنند اما بیشترین  زیبایی ها را در این منطقه با اتفاق اخیر و در خون غلطیدن دختران دانش آموز دیدیم که در راه علم و دانش شهید شدند. 
استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران درباره نقش رسانه های غربی در دیده نشدن این حادثه تصریح کرد: دستگاه رسانه ای غرب بدترین نوع ستم را علیه زنان انجام می دهد و به جای نشان دادن زنان دارای اقتدار و تفکر، زنانی پرخاشگر با وسوسه شدید جنسی را به نمایش می گذارد که این خیانت بزرگی به جامعه زنان است.
 

اعلام همدردی و همبستگی 
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه استان خراسان رضوی نیز درباره شهادت دانش آموزان افغانستانی اظهار داشت: امروز در سالروز شهادت امام حسن عسکری مجلسی برای شهادت دختران مظلوم افغانستان در حادثه تروریستی کابل گردهمایی برگزار کردیم و پیام مشخص این گردهمایی در مرحله اول اعلام همدردی با خانواده های دختران شهید دانش آموز است و پیام دوم ما این است که نسبت به حوادث اجتماعی بی تفاوت نباشیم‌. وی در ادامه افزود: امروز جامعه زنان از ملیت های مختلف در این جلسه حضور دارند و اعلام همبستگی می کنند که این همگرایی و همبستگی ملل اسلامی باعث می شود که اتحاد در جهان اسلام شکل بگیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی