پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد؛
۱۴۰۱-۰۷-۱۴

لزوم آگاه سازی نسل جوان نسبت به شرایط تاریک و ذلت‌بار کشور در دوران پیش از انقلاب

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حقارت رژیم طاغوتی پهلوی در برابر غرب، گفت: معلمان عزیز، افراد فرهیخته، روحانیت و مردم آگاه باید نسل جوان را با شرایط تاریک و ذلت‌بار کشور در پیش از انقلاب آشنا سازند.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در مراسم چهلم رحلت آیت‌الله ناصری که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، دو بال علم و عمل را لازمه حرکت در مسیر عبودیت و بندگی خداوند دانست و اظهار کرد: توحید گام نخست در مسیر عبودیت پروردگار است، ابتدا باید علم، دانش و معرفت دینی خود را بالا برد زیرا علم راه بندگی خداوند را به انسان نشان می‌دهد و سپس باید به دنبال عمل رفت.
وی ابراز کرد: زیارت امام حسین(ع)، حضرت رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) آنگاه ارزشمند و دارای ثواب است که همراه بامعرفت و علم نسبت به جایگاه رفیع آن حضرات باشد و مرحوم آیت‌الله ناصری از مصادیق برخورداری از علم و عمل بود، ایشان سال‌ها در نجف اشرف در محضر بزرگانی چون آیت‌الله سید جمال‌الدین گلپایگانی، آیت‌الله‌العظمی شاهرودی، شیخ محمد کوفی و... کسب علم کرد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اصفهان مهد عالمان بزرگی است، اما با درگذشت آیت‌الله ناصری، جامعه شیعه صدمه دید و جای ایشان به‌سادگی پر نمی‌شود؛ تصریح کرد: جایگاه والای انسان‌هایی همچون آیت‌الله ناصری قابل‌محاسبه نیست. ایشان توجه فوق‎‌العاده‌ای به وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) داشتند. 
وی آیت‌الله ناصری را عالمی اجتماعی و در میان مردم خواند و اظهار کرد: این‌گونه نبود که توجه این عالم جلیل‌القدر تنها به رشد معنوی و علمی خود باشد؛ ایشان در حوزه‌های اجتماعی فعال بود و به سخنرانی، تدریس اخلاق، تأسیس حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب فاضل مبادرت می‌ورزید و در میان مردم حضور داشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اشاره به دیدارهای طولانی آیت‌الله ناصری با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: آن مرحوم نسبت به مسائل انقلاب و آسیب‌هایی که ممکن است دشمنان وارد کنند، حساس و عالمی بی‌تفاوت نسبت به مسائل نظام اسلامی نبود. یک عالم ربانی و تربیت‌شده حقیقی مکتب امام صادق(ع) نمی‌تواند نسبت به جامعه اسلامی بی‌تفاوت باشد، آیا پیغمبر(ص) یا امیرالمؤمنین(ع) یا ائمه اطهار(ع) نسبت به جامعه بی‌تفاوت بودند یا در متن حوادث و خود خالق اتفاقات بودند؟
 

روحیه انقلابی از کمالات و افتخارات آیت‌الله ناصری بود
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از امتیازات، کمالات و افتخارات آیت‌الله ناصری برخورداری از روحیه انقلابی بود، گفت: یک عالم دینی باید افتخار کند انقلابی است. آیا شما از این رهبر و نظام، چیز بهتری سراغ دارید؟ بله، نقص‌هایی، اشکالاتی و اشتباهاتی وجود دارد و این اقتضا کار بشری است اما باید کلیت نظام را دید و قضاوت کرد که چه نظامی داریم و به چه جهتی دارد حرکت می‌کند؛ این نظام در حد توان در جهت تحقق آرمان‌های اسلام، قرآن و تحقق عدالت در حوزه‌های مختلف حرکت می‌کند.
وی تصریح کرد: نظامی که مسئولان آن عمدتاً خود را خادم و خدمتگزار مردم می‌دانند و از جنس مردم هستند و در رأس نظام، یک فقیه، مجتهد و مرجع تقلید که اهل شب‌زنده‌داری، سیاست، تدبیر، تدبر، تفکر و روشن‌بینی است، قرار دارد. این بهتر است، یا اینکه بر کشور ما فردی حاکم باشد که اگر می‌خواهد حرفی بزند یا تصمیمی بگیرد، باید قبلش از سفارت آمریکا یا انگلیس کسب تکلیف کند؟ اگر انقلاب هیچ کاری جز این انجام نداده باشد که یک آدم مزدور و بی‌اراده را حذف کرد و یک انسان مؤمن، باایمان، سیاستمدار، هوشیار، دلسوز و پرکار را روی کار آورد، بازهم می‌ارزد.
 

هدف فتنه‌های دشمن متوقف سازی حرکت پیشرفت کشور است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه به بیان خاطره‌ای از رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: چندی پیش، رهبری معظم انقلاب ۱۰ روز مشهد مشرف شدند. روزی در خدمت ایشان بودیم. صحبت‌های مختلفی شد، ازجمله سن و سال آقا. معظم له فرمودند: «من در ۸۳ سالگی، بعد از نماز صبح و تعقیبات آن به دفتر کارم می‌روم و مشغول کار می‌شوم.» ایشان معمولاً حداقل از یک ساعت پیش از اذان صبح بیدار هستند. معظم له می‌فرمودند: «کسی در سن و سال من باید تا ظهر بخوابد، ولی من‌بعد از نماز صبح کارم را شروع می‌کنم تا موقع طلوع آفتاب. بعدازآن، یک ساعت استراحت می‌کنم و سپس تا شب مشغول کار هستم. روحیه‌ام هم از همان دوران ۲۰ سالگی تغییر نکرده و همان‌گونه انقلابی و پایبند به شعائر و شعارهای انقلاب و ایستادگی در برابر دشمنان و بدخواهان کشور باقی‌مانده است.» 
وی افزود: این نشان می‌دهد که اکثر مسئولان از بالاترین تا پایین‌ترین سطح کشور، خود را خادم، خدمتگزار و دلسوز مردم می‌دانند. دشمن این را نمی‌خواهد و اگر ببیند پیشرفتی صورت می‌گیرد و اوضاع سروسامانی پیدا می‌کند، به‌سرعت برنامه‌ریزی می‌کند تا خرابکاری و ذهن مردم و مسئولان را مشغول سازد. این خرابکاری‌ها حداقلش این است که مسئولانی که باید کارهای اساسی برای مردم انجام دهند تا چند روز ذهنشان درگیر مسائل و اتفاق افتاده می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: برخی از نسل جوان اطلاع و مطالعه ندارند و بیشتر هیجان در آن‌ها تأثیر دارد. باید به آن‌ها کمک و آن‌ها را روشن کرد؛ باید به آن‌ها گفت که کشور ما کجا بود و چه انسان‌های پست و خائنی بر ما حکومت می‌کردند، کشور ما درگذشته دست چه افرادی بوده و اکنون دست چه افرادی است؟ باید معلمان این مسائل را برای نسل جوان بازگو و منتقل کنند، جوانان و نوجوانان ماقبل از انقلاب و جنگ را ندیده‌اند و از بسیاری شیطنت‌های دشمنان خبر ندارند.
 

مرتجع‌ترین کشور جهان می‌خواهد به مردم ایران آزادی بدهد!
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: مرتجع‌ترین کشور روی زمین یعنی آل سعود شبکه تلویزیونی راه‌اندازی کرده تا به مردم ایران آزادی بدهد! حکومتی که خودش یک‌بار هم انتخابات برگزار نکرده است. حدود یک قرن است که یک خانواده پلید و چپاولگر بر این کشور حکومت می‌کنند و دست در دست صهیونیست‌ها گذاشته‌اند. این‌ها می‌خواهند برای مردم ایران آزادی به ارمغان بیاورند!
وی تصریح کرد: این حکومت(آل سعود) چندی پیش بیش از ۴۰ نفر را اعدام کرد که در بین آن‌ها یک نوجوان شیعه ۱۴ ساله حضور داشت که به جرم شرکت در تظاهرات دستگیرشده بود. این رژیم از ترس تبلیغات دنیا صبر کرد تا سن این نوجوان به ۱۷ سال برسد و بعد گردن او را با شمشیر زدند، حالا اینها می‌خواهند برای ما آزادی بیاورند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: معلمان عزیز، افراد فرهیخته، روحانیت و مردم آگاه ما کجا هستند؟ مبادا یکسری سختی‌ها و دشواری‌های معیشتی که عده قابل‌توجهی نیز از آن‌ حقیقتاً در رنج هستند، باعث شود ما در دفاع از اصل انقلاب و جریان انقلابی دچار کم‌کاری شویم؛ سختی‌ها باید برطرف شود و این اوضاع قابل‌قبول نیست، اما امید است که با حضور دولت جدید، این مشکلات برطرف شود. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه سیره و سلوک رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف یک الگو است، عنوان کرد: باید با شجاعت و اعتمادبه‌نفس از اصول انقلاب دفاع کرد، اما با ادبیات درست و منطقی و به‌دوراز توهین که الگو و معیار آن ادبیات رهبر معظم انقلاب است، باید مانند معظم له با بیان زیبا، متین، فاخر، محکم و روشنگرانه و به‌دوراز توهین با افراد منتقد و معترض صحبت کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی