پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۴

امضای تفاهم نامه همکاری میان مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی و دانشگاه تربیت مدرس

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک پژوهشی میان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و دانشگاه تربیت مدرس با هدف تبیین و اجرایی شدن «مکتب هنر رضوی» امضا شد.

به گزارش آستان نیوز، این تفاهم نامه سیزدهم مهرماه با حضور امیر عبدالله زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، منصور یگانه رئیس دانشکده هنر و معماری این دانشگاه و برخی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با هدف زمینه سازی توسعه و گسترش هنر دینی و رضوی و حرکت در راستای تحقق «مکتب هنر رضوی» منعقد شد.
در نشستی که پیش از امضای این تفاهم نامه انجام شد، محمدجواد استادی؛ مشاور فنی و مجری کلان پروژه مکتب هنر رضوی، با مروری بر پیشینه این مؤسسه و اقدامات انجام شده در دو سال اخیر، نسبت به بایستگی شکل‌گیری مکتب هنر رضوی به عنوان بنیاد کنشگری های هنری در آستان قدس رضوی توضیحاتی ارائه کرد.
وی با تاکید بر رویکردهای پژوهشی مورد نظر مؤسسه بر اهمیت اتخاذ رویکرد علمی و پژوهشی در کلیه فعالیت ها تأکید نمود و لزوم کاربدی بودن و برخورداری از بروندادهای عملی پژوهش را یکی از اهداف فعالیت های این مؤسسه ذکر کرد.

مکتب هنر رضوی؛ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هنر 
در ادامه این جلسه دکتر سرایانی مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه تربیت مدرس، ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از فعالیت های هنری انجام شده در مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، نادیده گرفتن مسئله مهم هنر در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سال های گذشته را به عنوان یک چالش و کمبود ذکر کرد. ایشان ایده مؤسسه در مکتب هنر رضوی را نمونه ای مناسب برای شکل گرفتن الگوی اسلام ایرانی پیشرفت در زمینه هنر دانست و از این مکتب به عنوان حلقه مفقوده درحوزه هنر معاصر نام برد.
دکتر خزایی از اساتید دانشگاه هنر ضمن تقدیر از کوشش های پژوهشی مؤسسه و به ویژه کتاب های چاپ شده هنری امضا تفاهم نامه را زمینه ای ویژه برای سرعت گرفتن کوشش برای توسعه هنر دینی و رضوی دانست.
 

مشهد جهان شهر اسلام است 
دکتر یگانه رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس نیز ضمن تشکر از همکاری بین این مرکز هنری، مشهد را جهان شهری اسلامی خواند و گفت با توجه به حضور انبوه علاقمندان به حضرت رضا (ع) و میزان آمد و شدی که در این شهر برای امر زیارت رخ می دهد، مشهد نه کلان شهر بلکه جهان شهری اسلامی است و هر رویداد هنری که در این شهر رخ دهد قابلیت ارائه در جهان اسلام را دارد و مؤسسه آفرینش‌های هنری به خوبی این نکته را دریافته است. وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه تربیت مدرس و اساتید برجسته این دانشگاه پیشنهادات خود را در حوزه همکاری‌های مشترک پژوهشی و هنری مطرح نمود.
دکتر عبدالله‌زاده معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس نیز پس از امضای تفاهم نامه همکاری گفت: دانشگاه تربیت مدرس یکی از دانشگاه های مرجع در کشور است و ما امیدواریم با همکاری مؤسسه آفرینش های هنری و دانشگاه بتوانیم شاهد اتفاقات و دستاوردهای خوبی در آینده باشیم.
حکیمی مدیر عامل مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی ضمن خرسندی از امضای تفاهم نامه مشترک با دانشگاه تربیت مدرس گفت: شعار و هدف اصلی مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی شکل گیری مکتب هنر رضوی است و امیدواریم حضور اساتید برجسته هنری در کنار ما، به خدمت رسانی به بارگاه حضرت امام رضا(ع) و زائران ایشان منجر شود و بتوانیم این مکتب را آنچنان که در شأن خود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و جهان تشیع است، محقق سازیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی