پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۰۶

اجتماع عظیم خادمیاران آذربایجان شرقی در مصلای تبریز

مراسم اجتماع عظیم خادمیاران آذربایجان شرقی در شام غریبان شهادت امام رئوف حضرت امام رضا علیه السلام در مصلای حضرت اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، حمید باقرپور معاون خدمت رضوی دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان در حاشیه مراسم دسته سینه زنی و عزاداری خيابانی خادمیاران به خبرنگار ما گفت: سالروز شهادت غمبار مولا و ارباب، حضرت ثامن الحجج را محضر صاحب الامر و مردم عزیز تسلیت عرض می نمايم، حسب تجربه ای که از سال گذشته از تجمع خادمیاران داشتیم امسال با تشکیل جلسات و برنامه ریزی های دقیق مراسم اجتماع عظیم خادمیاران آذربایجان شرقی در سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام را برنامه ریزی و در روز موعود برگزار نمودیم.
 
وی افزود: طی فراخوانی که از طریق دبیرخانه استان از خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان تبریز اعم از کانون های تخصصی و محله ای به عمل آمده بود، مراسم اصلی ساعت 17 عصر روز آخر ماه صفر در مصلای نماز جمعه تبریز با شرکت قریب به دو هزار نفر از خادمیاران و یاوران رضوی ملبس به لباس یکدست خادمیاری و یا کاور یاور رضوی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از خادمیاران آغاز شد.
 
معاون خدمت رضوی اضافه کرد: بعد از قرائت قرآن، خادمیاران با تشکیل دسته عزاداری از مصلی خارج شدند و در حالی که با تلاش نیروهای خدوم انتظامی و راهنمایی و رانندگی مسیر حرکت آماده شده بود به حالت سینه زنی در صف های منظم تا میدان ساعت عزاداری نموده و مجدداً با همان نظم و ترتیب خاص که مورد توجه و استقبال مرم شهر مواجه شده بود نزدیک اذان مغرب به محل تجمع در مصلا برگشتند.
 
با قرپور با بیان اینکه اینگونه تجمع خادمیاران در طول چند سال گذشته دیده نشده بود افزود: جلوه های ویژه ای از اظهار عشق و علاقه مردم ولایی و دیندار تبریز در حاشیه مراسم به نمایش گذاشته شد که از جمله می‌توان به ابراز احساسات و دل گویه های سوزناک و عاشقانه مردم به پرچم متبرک بارگاه رضوی، اهدای خودجوش گُل از طرف خادمیاران به نیروهای خدوم انتظامی، ادای احترام نظامی خودش نیروهای حافظ امنیت به پرچم بارگاه رضوی و خادمیاران اشاره کرد.
 
وی افزود: با اجتماع دوباره خادمیاران در مصلی، نماز جماعت پرشکوه مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام فقیه رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان اقامه شد. سپس ایشان طی بیاناتی خطاب به جمع از حضور و تجمع خادمیاران تشکر کرد برای اینکه نگذاشتند مراسم عزای حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در این وضعیت حساس جامعه خاموش بماند و با حضور گرم خود ضمن عزاداری و سینه زنی به دشمنان نظام نشان دادند که کشور ما علوی، حسینی و رضوی است و از آرمان‌های انقلاب اسلامی و اهل بیت(ع) دور نخواهند شد.
 
باقرپور ضمن قدردانی از اجتماع ستودنی خادمیاران در این مراسم اضافه کرد: در پایان مراسم شرکت کنندگان میهمان سفره شام پربرکت رضوی شدند و قریب به دو هزار پرس غذای گرم بین عزاداران مراسم توزیع شد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی