پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۱۷

کودکان، میهمان ویژه برنامه‌های روز جهانی کودک در موزه‌های آستان قدس رضوی شدند

​​​​​​​موزه مرکزی آستان قدس رضوی، به مناسبت روز جهانی کودک، روزی متفاوت را برای مخاطبان کودک خود رقم زد. 

به گزارش آستان نیوز، مهدی قیصری نیک معاون سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در امور موزه‌ها، برگزاری کارگاه کاردستی کودکانه در موزه فرش با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای مخاطبان کودک موزه برشمرد. 
وی همچنین قاز صه‌گویی و روايتگري درباره فرش‌ها با محوریت فرش چهارفصل از نفیس‌ترین فرش‌های موزه آستان قدس رضوی را از دیگر برنامه های ویژه بازدید کودکان یاد کرد که به گفته وی این برنامه با همکاری دفتر ترویج فرهنگ کتابخوانی برای کودکان در این هفته صورت می گیرد.
قیصری‌نیک افزود: با همکاری شرکت فرش آستان قدس رضوی، در موزه فرش، ‌دارقالی قرار جانمایی شده است تا بازدید کنندگان فرصت تجربه بافتن گره‌قالی را با حضور استادان آن داشته باشند.
وی برگزاری کارگاه نقاشی و رنگ آمیزی و نمایشگاه معرفی کتاب های تخصصی فرش را از دیگر برنامه های موزه در این ایام برشمرد. 
معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی، آشنایی کودکان با آثار موجود در موزه و ترویج فرهنگ حضور و بازدید کودکان از موزه‌ها، ترویج فرهنگ و هنرهای اصیل ایرانی و میزبانی شایسته از کودکان را ازجمله اهدافی عنوان کرد که از برگزاری این برنامه دنبال می‌شود. 
شایان ذکر است، برنامه‌های موزه به مناسبت روز جهانی کودک از 16 مهر ماه به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح الی 12 برقرار خواهد بود و مراکز آموزشی و فرهنگی می‌توانند طی هماهنگی با روابط عمومی سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از کارگاه‌های برگزار شده همراه با بازدید از موزه به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی