پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خبرهای کوتاه از آذربایجان شرقی
۱۴۰۱-۰۷-۰۶

 برپایی عزاداری‌های باشکوه شهادت امام رضا(ع) توسط خادمیاران اهر

کانون های خدمت رضوی شهرستان اهر در سالروز شهادت امام رئوف، غریب خطه توس، مراسم‌ مختلف عزاداری برگزار کردند.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، اصغر ازدشت مسئول روابط عمومی کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان اهر برنامه‌های مراسم و جلسات‌ برگزار شده در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج را تشریح کرد.


برگزاری شب شعر رضوی درشهرستان اهر
شب شعر رضوی همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) و با حضور شاعران آئینی در شهرستان اهر برگزار شد. خادمیاران کانون مرکزی خدمت رضوی اهر و پایگاه مقاومت شهید رجایی مسجد حضرت ابولفضل(ع) در برگزاری این مراسم همکاری  داشتند.
در حضور امام جمعه اهر آیت الله جواد حاجی زاده، مسئولین شهرستانی و اهالی محله جاده آذغان، شاعران سروده‌ها و اشعار خود را در خصوص سیره رضوی، و شهادت امام رضا(ع) و... قرائت کردند. در پایان از تمام دست‌اندرکاران اجرای این برنامه از طرف کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان اهر تجلیل به عمل آمد.


برگزاری مراسم زیارت امام رضا(ع)، در مسجد حاج معین اهر
همزمان با سالروز شهادت امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خادمیاران اهری با برپایی مراسم قرائت زیارت امام رضا(ع) در مسجد حاج معین شهرستان اهر حال و هوای امام رضایی به شهر اهر بخشیدند.

سخنران اصلی این برنامه امام جمعه اهر آیت الله جواد حاجی زاده بود که با اشاره به وصیت‌نامه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که گفته بود، جمهوری اسلامی ایران، حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند، خواستار مقابله با توهین‌کنندگان به قرآن و اماکن مقدس شد.

مراسم با قرائت صلوات خاصه و زیارت‌نامه امام مهربانی‌ها و عزاداری ادامه یافت.

بعد از اقامه نماز ظهر و عصر نیز خادمیاران اهری با برپایی سفره احسان رضوی با تعداد 500 پرس غذای گرم از عاشقان و میهمانان علی بن موسی الرضا(ع) در روز شهادتش پذیرایی کردند.


عزاداری خیابانی خادمیاران اهری در سوگ شهادت ضامن آهو
مسئول روابط عمومی اهر گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع)، مراسم عزاداری خیابانی در شهرستان اهر برگزار شد.

صبح روز شهادت امام رئوف خادمیاران اهری با برپایی دسته بزرگ عزاداری از مقابل مسجد حاج معین که  با مداحی و روضه خوانی خادمیاران و سینه زنی آحاد مردم شهرستان همراه بود عزاداری با شکوهی را انجام دادند.

 
برپایی شام غریبان امام رئوف در مسجد شیخ عماد اهر
 به همت خادمیاران اهری در مسجد شیخ عماد و در جوار مزار امام زاده علی از نوادگان حضرت امام موسي بن جعفر(ع) مراسم شام غریبان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با شمع گردانی خادمیاران اهری و قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه برگزار شد.

سخنران این برنامه آیت الله جواد حاجی زاده امام جمعه اهر بود که طی بیاناتی آموزه‌های دینی، علمی و فقهی امام هشتم را چراغ هدایت و راه رستگاری برای تمام انسان‌های حقیقت‌جو و صلح‌طلب دانست.

در پایان، خادمیاران اهری با روشن کردن شمع و پخش نمک تبرکی در بین حضار به این برنامه پایان دادند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی