پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خبرهای کوتاه از آذربایجان شرقی
۱۴۰۱-۰۷-۰۷

برگزاری مراسم عزاداری‌ دهه آخر صفر در شبستر به همت خادمیاران

در کانون‌های محله‌ای شهرستان شبستر، اجتماعات امام رضایی و روضه‌های خانگی دهه آخر صفر با شور و حالی رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز از آذربایجان شرقی، کانون‌های محله‌ای و روستایی شهرستان شبستر، برنامه‌های متعددی برای ایام عزای دهه آخر صفر برگزار کردند.


مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در ساربانقلی شبستر
مراسم سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج(ع) در کانون محله‌ای حضرت مهدی(ع)، روستای ساربانقلی شبستر در آخرین روز صفر با مسئولیت فاطمه شجاعی، مسئول کانون با حضور خادمیاران و یاوران رضوی این روستا برگزار شد.

در این مراسم بعد از سخنرانی و روضه خوانی ذاکرین اهل بیت، عزاداران با آش نذری برای دویست نفر با هزینه هفتاد میلیون ریال برای ناهار پذیرایی شدند.

همچنین در این کانون هشتاد پرس غذای گرم(چلو مرغ) با هزینه‌ای بالغ بر شصت و چهار میلیون ریال تهیه و در بین مخدومین روستا توزیع شد.


کانون روستای هریس شبستر عزادار شهادت امام رئوف
کانون محله‌ای خدمت رضوی روستای هریس شبستر به سرپرستی عباسی  یکی از فعال‌ترین کانون‌ها در ایام محرم و صفر بود.

این کانون در روز آخر ماه صفر مراسمی با عنوان «یا علی بن موسی الرضا مدد» برگزار کرد که مردم ولایت‌مدار این روستا در این مراسم به سخنرانی حمیده ابراهیمی گوش فرا دادند و دلهای‌شان با روضه خوانی عباسی رنگ ماتم عزا به خود گرفت.

خادمیاران کانون نیز اقدام به پخت۲۵۰ کاسه شله زرد با هزینه هفت میلیون ریال و توزیع بین عزاداران در این مراسم کردند.


برگزاری مجلس عزاداری خادمیاران در دفتر امام جمعه شبستر
هاشم پور مسئول کانون بانوان شبستر گفت: روز پایانی ماه صفر مصادف با شهادت غریب الغربا امام رضا(ع) برادران و خواهران خادمیار در مراسمی در دفتر امام جمعه این شهرستان گرد هم آمدند. این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام کیانی امام جمعه شهرستان در باب رسالت پیامبران، ائمه اطهار علی الخصوص امام رضا(ع) ادامه یافت. سپس ذاکران اهل بیت به ذکر مصیبت پرداختند و نماز جماعت ظهر و عشا  به امامت کیانی برگزار گردید.

وی افزود: همچنین خادمیاران موکب الرضا در مقابل دفتر امام جمعه ایستگاه صلواتی برپا و از عزاداران آن حضرت با شله زرد و نان محلی پذیرایی نمودند. با پریایی این موکب ۳۵۰ کاسه شله زرد با هزینه ۱۲میلیون ریال و همچنین ۴۰۰عدد نان محلی با هزینه ۱۵میلیون ریال هزینه توزیع شد. علاوه در این روز غذای نذری به تعداد ۲۵۰ پرس به هزینه ۲۰۰ میلیون ریال پخت و آماده‌ شده بود که ۶۰ پرس از این غذاها بین عزادارن  و۱۹۰ پرس غذای گرم بین خانواده‌های  محرومین این شهر توزیع شد.


زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان شند آباد شبستر
بنا به گفته طاهره استادخواجه رابط روابط عمومی شبستر در هفته دفاع مقدس خادمیاران کانون محله‌ای شهر شند آباد به مسولیت راضی به ديدار مادر شهید علی بزمی رفته و یاد و خاطر این شهید را گرامی داشتند.

در این دیدار هدیه متبرکی از آستان امام رضا(ع) و همچنین سوغاتی از سفر کربلا به مادر این شهید بزرگوار اهدا شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی