پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با برپایی اردوهای یک روزه؛
۱۴۰۱-۰۷-۲۰

مراسم معارفه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد

آئین معارفه و اردوی فرهنگی دانشجویان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، به رسم مهرماه هر سال، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به منظور آشنايي دانشجويان جدیدالورود با يكديگر و همچنین با خدمات بخش‌هاي مختلف دانشگاه، استادان و مديران، برنامه‌اي را با عنوان اردوي معارفه برگزار مي كند. در سال جاري نیز آيين معارفه به صورت اردويي در محل اردوگاه ثامن الائمه برنامه‌ريزي و اجرا شد. در همین راستا 300 دانشجوی پسر در روز دوشنبه 18 مهرماه و 400 دانشجوی دختر نیز در تاریخ 19 مهرماه در این اردو شركت كردند.
دكتر مرتضي رجوعي، رئيس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در مراسم افتتاحیه ویژه پسران ضمن خیرمقدم به دانشجويان جديدالورود، پذيرش آنان در دانشگاه منتسب به عالم اهل بيت(ع) را يك اتفاق خوب و يك نعمت شايسته شكرگذاري بيان کرد.
وی با اشاره به جايگاه علمي و اعتباري دانشگاه در بين دانشگاه‌هاي كشور، اختصاص رتبه يك دانشگاه‌هاي غيردولتي، بين‌المللي بودن و تحصيل جمع كثيري از دانشجويان خارجي و اجراي منحصر به فرد برخي از رشته ها در منطقه شرق كشور را برخي از نكات متمايز كننده آن ذكر كرد.
رجوعی همچنین گفت: دانشگاه حداكثر تلاش و توان خود را براي ارتقای علمي و فرهنگي دانشجويان به كار مي بندد و استفاده از اين ظرفيت ها و فرصت ها را به تمامي دانشجويان توصيه مي كنيم. 

توصیه های کاربردی به دانشجویان جدید
سخنان استاد جليل معمارياني، از مدرسان و متخصصان انديشه ورزي و فعاليت‌هاي تشكيلاتي، پايان بخش آيين افتتاحيه بود. معمارياني به حاضران گفت، اگر در دانشگاه امام رضا(ع) به دنبال رشد باشيد، هيچ كمبودي در اين زمينه وجود ندارد. نگاه علمي، تربيتي و روحانيت و معنويت دانشگاه اين زمينه را براي دانشجويان فراهم نموده و بايد سعي كنيد كه به معناي واقعي كلمه، دانشجو باشيد. وي چند توصيه به دانشجويان داشت، پيشخواني قبل از ورود به كلاس، حضور فعالانه در كلاس، استفاده از قدرت تخيل در يادگيري، جمع بندي درس و مباحث قبل از اتمام كلاس، داشتن برنامه و تهيه چك ليست از كارهاي روزانه و آنچه محقق شده و نشده، خودارزيابي، اهل عمل بودن، توجه به استعدادها و انتخاب هاي صحيح و مديريت زمان از جمله آن ها بود. معمارياني به دانشجويان حاضر در جلسه توصيه نمود كه همواره رابطه با خود (توسعه همه جانبه ابعاد وجودي خود)؛ رابطه با ديگران (اساتيد، والدين و دوستان)؛ رابطه خدا (پيدا كردن خداي واقعي)؛ و رابطه با محيط را مورد مداقه و مراقبت قرار دهند و اين رابطه را بهبود بخشند تا در زندگي موفق باشند.

دانشگاه، محلي براي علم، اخلاق، تعهد و مهارت‌آموزي
این خبر حاکی است، در روز 19 مهر ماه نیز آيين معارفه و اردوي فرهنگي با برنامه‌هاي نسبتاً مشابهي براي دانشجويان دختر اجرا شد. در افتتاحيه، دكتر رجوعي، ضمن خيرمقدم به دانشجويان پذيرفته شده در دانشگاه بين‌المللي امام رضا (ع)، بر نقش مهم بانوان در خانه و خانواده و همچنين مسئوليت‌هاي اجتماعي ايشان تاكيد و اضافه نمود كه ظرفيت قابل توجهي براي فعاليت بانوان در كسب و كارهاي متناسب با ايشان مانند طراحي لباس، طراحي و توليد بازي هاي رايانه اي، پويانمايي با محوريت كودكان و نوجوانان، صنايع فرهنگي و همكاري با سمن ها وجود دارد كه تحصيل مي تواند اين ظرفيت ها را متبلور سازد. 
گوش شنواي سرپرست واحد خواهران براي دختران دانشجو
پس از رئيس دانشگاه، دكتر زهرا تجريشي، سرپرست واحد خواهران، نيز به دانشجويان پذيرفته شده در دانشگاه بين المللي امام رضا (ع) خيرمقدم گفت و ضمن تاكيد بر نقش مادري خود در واحد خواهران، آمادگي اش را براي شنيدن و پيگيري درخواست‌هاي دختران دانشجو اعلام كرد.

فعاليت‌هاي فوق‌العاده و چشمگير دانشجويان دختر
دكتر مهدي اصفهاني، سخنران دیگر این مراسم نیز در ادامه گفت: مجموعه عملكرد اين حوزه كه برگرفته از حضور و دغدغه‌هاي خود دانشجويان است بسيار چشم گير و مايه شگفتي ساير دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و آستان قدس رضوي است. وی از تمامي دانشجويان دعوت کرد با عضويت، حضور و فعاليت در تشكل هاي دانشجويي، استعدادها و توانمندي هاي خود را به منصه ظهور برسانند. 

آمادگي كتابخانه و واحدهاي پژوهشي براي خدمت‌رساني به دانشجويان
دكتر قاسم صادقي بجستاني، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه نیز از ديگر سخنرانان اين مراسم بود كه ضمن تشريح فعاليت‌ها و برنامه‌هاي حوزه تحت مديريت خود توضیحاتی ارائه کرد.
پس از افتتاحيه اردو و اقامه نماز ظهر و عصر، دانشجويان در محل هاي تعيين شده مستقر و به بحث و تبادل نظر با مدير و اعضاي هيئت علمي گروه آموزشي خود پرداخته و سوالات خود را در خصوص مسائل مختلف تحصيلي با آن ها در ميان گذاشته و پاسخ هاي لازم را دريافت کردند.
صرف ناهار، شركت در مسابقات تفريحي و گعده هاي دوستانه و حضور در آيين اختتاميه كه همراه با قرعه كشي و توزيع جوايز و هدايا بود، پایان بخش این برنامه بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی