پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۱

رنگ و بوی عیدانه بهشت هشتم در آستانه میلاد رسول اکرم(ص)

در آستانه هفدهم ربیع‌الاول؛ سالروز میلاد باسعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، صحن و سرای رضوی مملو از نور و گل شده تا در این عید خجسته از زائران و مجاوران میزبانی کند. 

به گزارش آستان نیوز، خادمان معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی به سنت هر ساله در هفته وحدت دست به دست هم دادند تا گوشه و کنار این سرای بهشتی را با گل‌های تازه، کتیبه‌های رنگی و ریسه‌های چشم‌نواز آذین‌بندی کنند و بر رنگ و بوی عیدانه ایام ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) بیفزایند. 
 

گل‌آرایی با 25 هزار گل
گل‌آرایی ایام میلاد خاتم النبیا(ص) بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با استفاده از حدود 25 هزار گل شامل 17 هزار بوته گل داوودی و کلم زینتی و 8 هزار شاخه گل تازه با مشارکت تولیدکنندگان و ناذران گل و گیاه کشور از شهرهایی همچون محلات، اصفهان و تهران انجام شده است. 
در این ایام همچنین گل‌آرایی صحن پیامبر اعظم(ص) به ویژه در اطراف المان گنبد خضراء با بوته‌های گل به طور خاص انجام شده است و مجموعه‌های گل در صحن‌های مختلف پیرامونی غدیر، کوثر و امام حسن مجتبی(ع) و همچنین مبادی ورودی حرم مطهر به چشم می‌خورد. آب‌نماهای صحن‌های آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد نیز با گل‌های تازه حال و هوای خاصی به خود گرفته است. 
 

نصب ریسه‌ها و کتیبه‌های رنگی
به مناسبت گرامی‌داشت این ایام مبارک، صحن‌های مختلف حرم ملائک پاسبان رضوی با نصب ریسه‌های رنگی چراغانی شده است تا زائران شب‌های به‌یادماندنی را در این حریم قدسی تجربه کنند. 
همچنین کتیبه‌های مناسبتی بزرگ بر بالای ایوان‌های طلای صحن‌های انقلاب اسلامی و آزادی با عبارت‌های «یا خاتم النبیین» و «یا محمد یا صادق آل محمد» نصب شده است. 
کتیبه‌های عمودی «عید مبارک» نصب شده در گوشه و کنار حرم مطهر نیز فرارسیدن این ایام را به محبان امام هشتم(ع) شادباش و تبریک می‌گویند. در این میان، صحن پیامبر اعظم(ص) با اهتزاز پرچم‌های رنگی بر لبه پشت بام‌ها و میانه صحن، رنگ و بوی عیدانه خاصی گرفته است.  
 

توزیع 200 هزار لیوان شربت
دو چایخانه حضرت رضا(ع) در صحن کوثر و باغ رضوان نیز در هفته وحدت در شیفت بعدازظهر از ساعت 15 تا 23 فعال است که در روز جمعه 22 مهرماه مصادف با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) علاوه بر شیفت بعدازظهر، در شیفت صبح نیز با توزیع چای و اقلام متبرک به زائران خدمات‌رسانی می‌کند. 
همچنین به این مناسبت تهیه حدود 200 هزار لیوان شربت نیز پیش‌بینی شده است که در این چایخانه‌ها بین زائران و مجاوران توزیع خواهد شد.
 

از تأمین اقلام مصرفی تا آمادگی کامل دفاتر خدمت رسانی
پیش‌بینی فرش‌آرایی حداکثری صحن‌ها و تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز زائران و مجاوران از قبیل مُهر نماز، لیوان یک‌بار مصرف، صابون مایع و پلاستیک زباله نیز با توجه به حضور پرشور زائران در مراسم‌های شب و روز میلاد رسول اکرم(ص) در حرم مطهر اتخاذ شده است. 
خدمات نظافت و شست‌وشو در صحن و سرای رضوی نیز زیر نظر کارشناسان بخش بهداشت به طور مستمر و منظم در این عید باسعادت انجام می‌شود. 
بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی حرم مطهر رضوی و تمامی دفاتر شبانه‌روزی این آستان مقدس از جمله دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر امانات وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با تقویت نیرو آماده خدمت‌رسانی به محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این ایام فرخنده است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی