پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۱

تقدیر معاون علمی رئیس جمهور از حمایت‌های فناورانه آستان قدس رضوی

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن قدردانی از حمایت‌های آستان قدس رضوی از شرکت های دانش بنیان، گفت: این آستان مقدس یک سرمایه ملی و اسلامی است و حمایت این نهاد از دانش‌بنیان‌ها حرکتی ارزشمند است.

 

به گزارش آستان نیوز، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در سومین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی که به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد، بیان کرد: در دنیا مراکز خیریه و وقف، بسیار جدی پای کار علم و فناوری آمده‌اند، از همین رو باقی‌الصالحات کشور در این است که خیرین و نهادهای موقوفاتی در تولید و صنعت، توسعه اشتغال و توسعه کسب و کار سرمایه‌گذاری کنند.


لزوم شکل‌گیری نظام نوآوری
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که بزرگ‌ترین کمک به دانش‌بنیان‌ها و صنعت، توجه به بازار است، گفت: نظام نوآوری شکل نمی‌گیرد مگر این‌که از بازار شروع کنیم. در واقع باید نظام نوآوری کشور ۱۸۰ درجه به سمت بازار بچرخد که برای نیل به این هدف بزرگ نیازمند کمک همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم.


دانش‌بنیان‌ها بستر تحقیقات و فناوری
او شرکت‌های دانش‌بنیان را بستر علم و تحقیقات و فناوری و صنایع را بستر نوآوری نامید و گفت: مرکزی نوآور محسوب می‌شود که همکاری راهبردی را میان صاحبان مسئله و حل‌کنندگان آن ایجاد کند. باید این زنجیره کامل شود، یعنی صنعت نوآور برای شرکت‌های فناور و شرکت‌های فناور برای مراکز تحقیقات علمی در دانشگاه کار تعریف کنند.
او تاکید کرد: شرکتی دانش‌بنیان نامیده می‌شود که شبکه تحقیقات علمی را در دانشگاه ایجاد کند که این مهم به نوبه خود زمینه‌ساز اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود.
دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که مشهد به واسطه وجود بارگاه حضرت رضا(ع) قطب عالم محسوب می‌شود، گفت: با چنین ظرفیتی که در این شهر وجود دارد، چرا باید توسعه گردشگری بیشتر در تهران فعال باشد؟
او ادامه داد: علاوه ‌بر این مشهد، دارای معادن بزرگ و زیرساخت‌های قابل توجهی در صنعت غذاست که البته نیازمند توسعه بیش از پیش است.


تمرکز معاونت علمی رئیس‌جمهور بر استان‌ها
دهقانی فیروزآبادی، تمرکز بر استان‌ها را سیاست جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: در این دولت تلاش شده تا بر استان‌های تاثیرگذار دور از تهران نظیر مشهد، شیراز، کرمان، تبریز و... تمرکز شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی