پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۱

بازدید وزیر صمت از دستاوردهای دارویی گروه سلامت و درمان آستان قدس در نمایشگاه «ایران فارما»

وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستاوردهای دارویی گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی «ایران فارما(دارو و صنایع وابسته)» در تهران بازدید کرد.

به گزارش آستان نیوز، سیدرضا فاطمی امین همزمان با گشایش هفتمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما ضمن بازدید از این نمایشگاه، از نزدیک با جدیدترین یافته‌ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی شرکت‌های دارویی وابسته به آستان قدس رضوی در حوزه تولید و توزیع محصولات و ملزومات دارویی آشنا شد.

معرفی دستگاه تولید بطری سرم تولید داخل
در حاشیه این بازدید پیمان پژند بیرجندی مدیر فنی شرکت داروسازی ثامن در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص نخستین دستگاه تولید بطری سرم ایران بیان کرد: این دستگاه با نام تجاری «سوبا پک» به تازگی با تلاش متخصصان شرکت دانش‌بنیان «سوبا فناور یکتا»، از شرکت‌های زیرمجموعه «پردیس فناوری سلامت ثامن» در مدت حدود سه سال طراحی و ساخته شده است که برای اولین بار در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما معرفی شد.
او ادامه داد: با استفاده از این دستگاه به روش استاندارد جهانی «BFS(Blow-fill-seal)» در ابتدا ظرف سرم تولید شده و پُر می‌گردد و سپس درب آن بسته می‌شود.
مدیر فنی شرکت داروسازی ثامن با اشاره به این‌که ساخت دستگاه مذکور به تازگی به پایان رسیده، گفت: قرار است نخستین نمونه آن در چند ماه آینده در شرکت داروسازی ثامن به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های تولید سرم کشور نصب شده و در چرخه تولید قرار بگیرد.
او ادامه داد: شرکت‌های دارویی در گذشته نمونه مشابه خارجی این دستگاه را با صرفه هزینه بالا از کشورهایی همچون سوییس، ایتالیا و چین وارد ایران می‌کردند.
پژند بیرجندی با تأکید بر این‌که قیمت تمام شده تولید این دستگاه در داخل نصف قیمت نمونه خارجی آن است، تصریح کرد: بی‌تردید تولید انبوه آن برای نخستین بار توسط شرکت دانش‌بنیان سوبا فناور یکتا صرفه‌جویی ارزی بالایی برای کشور به دنبال خواهد داشت.
او افزود: دستگاه تولید بطری سرم با توجه به وزن حدود 10 تُنی آن به همراه سایر تجهیزات مرتبط در مساحت نزدیک به 36 مترمربعی در فضای بیرونی مصلی امام خمینی(ره) در محل ورودی هفتمین نمایشگاه ایران فارما در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده است.
شایان ذکر است، فعالان حوزه دارو و درمان تا چهارشنبه 20 مهرماه، از ساعت 9 تا 18 می‌توانند از غرفه گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در این نمایشگاه بین‌المللی واقع در تهران، مصلی امام خمینی(ره)، غرفه 147D، دیدن کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

جبهه مقاومت امتداد خط مبارزه و ظلم‌ستيزي ائمه اطهار(ع) است
تولیت آستان قدس رضوی جبهه مقاومت را پیرو و امتداد خط مبارزاتی و ظلم ستیزی بی‎وقفه ائمه اطهار(ع) دانست.

تلویزیون اینترنتی