پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:
۱۴۰۱-۰۷-۲۱

حمایت از دانش‌بنیان‌ها در قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده حداکثری از ظرفیت موجود برای هم‌افزایی بخش‌های مختلف استان، اولویت اصلی قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان خراسان رضوی است.

به گزارش آستان نیوز، یعقوب علی نظری در سومین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی که امروز پنجشنبه 21 مهرماه و به میزبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد، بیان کرد: پس از نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، بلافاصله عنوان اقتصاد دانش‌بنیان به جریان اقتصادی استان اضافه شد. بدین منظور و در ارتباط با جریان اقتصادی استان، براساس مباحث مطرح شده و تحلیل‌های صورت گرفته، راهبردها و اهداف عملیاتی معینی مشخص شد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در استان تصریح کرد: قرار شد این قرارگاه از طریق هماهنگ‌سازی و تمرکز بر توانمندی‌های تخصصی، امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان را با رویکرد افزایش بهره‌وری به کار گیرد.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است ذیل این قرارگاه پردیس‌های تخصصی در حوزه‌های معدن، صنعت، علوم پزشکی، کشاورزی، دامپروری و... بر مبتنی بر ظرفیت‌ها و کارکردهای موجود تشکیل شود.
نظری، مهم‌ترین و استثنایی‌ترین مزیت خراسان رضوی را وجود بارگاه نورانی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم از منابع موجود استفاده کنیم، می‌توان در همه ابعاد نظیر اقتصاد زیارت، اقتصاد زیرساخت و انرژی، اقتصاد صنعت و معدن و... توفیق پیدا کنیم.

لزوم بهره‌مندی از سرمایه‌های مادی و معنوی استان
او سرمایه ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوص و نیروی انسانی خلاق را سرمایه‌های اصلی خراسان رضوی دانست و گفت: این دو سرمایه مادی و معنوی نقطه تلاقی نیاز دارد که قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان از تمام ظرفیت خود برای ایجاد این هم‌افزایی و همچنین برقراری ارتباط میان صاحبان صنایع و صاحبان ایده استفاده خواهد کرد.
نظری قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان را حامی ایده‌ها و پژوهش‌ها در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: به دنبال این هستیم تا علاوه‌بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها، از ایجاد شرکت‌های جدید هم حمایت کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی