پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۱

رونمایی از محصول نوآورانه «شیر برقی گاز» با حمایت آستان قدس رضوی

تاسیسات کنترلی گاز به‌ویژه شیرهای برقی ساخت داخل که با حمایت آستان قدس رضوی توسط یک شرکت‌دانش‌بنیان و برای نخستین بار در کشور ساخته شده است، با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و سرپرست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

به گزارش آستان نیوز، شرکت صنایع پیشرفته رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات، ضمن رصد چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ها، در صدد است تا از طریق افزایش ارتباط میان این شرکت‌ها با معاونت علمی ریاست جمهوری، زمینه حل این مشکلات را فراهم کند.
تولید شیر برقی گاز و تاسیسات کنترلی آن توسط شرکت دانش‌بنیان ایمن انرژی آینده سازان توس از جمله اقدامات در این حوزه بوده که آستان قدس رضوی در مرحله گذر از تولید نمونه اولیه به تولید انبوه، تجاری‌سازی کامل و همچنین تکمیل سبد محصولات، حمایت مالی آن را بر عهده داشته است.
این طرح از تابستان سال 1399 آغاز شد و هم اکنون تجاری‌سازی شیربرقی‌های گازِ تولید داخل مدل دانگز آلمان در حال انجام است. ضمن این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت تولید محصولات تا پایان سال ۱۴۰۱ به میزان اسمی برآورد شده یعنی ۴۰ هزار عدد خواهد رسید.

کاربرد در صنایع نفت، گاز و انرژی
این محصول در صنایع مختلف همچون حرارتی اعم از کوره‌ها، دیگ‌های بخار، خطوط انتقال و کنترل گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مصرف‌کننده‌های گازی مثل مشعل‌ها، جت هیترها، دیگ‌های چگالشی و... هم بخشی دیگر از موارد کاربرد این دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد.
بهینه‌سازی مصرف سوخت از ۵ درصد تا ۳۵ درصد در مشعل‌های صنعتی و کمک به کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و گازهای گلخانه‌ای، تنها بخشی از دستاوردهای این پروژه در صنایع نفت، گاز و انرژی به‌شمار می‌رود.

جلوگیری از خروج سالانه ۲۰ میلیون دلار ارز از کشور
شاید بتوان مهم‌ترین نقطه قوت اجرای این پروژه را در جلوگیری از خروج سالانه تا ۲۰ میلیون دلار ارز از کشور دانست.
ضمن این‌که بهینه‌سازی مصرف انرژی در مصرف‌کننده‌های گازی به ویژه مشعل‌های گازی و پکیج‌های زمینی تاثیر بسزایی دارد که با ساخت دستگاه مذکور این مهم قابل دستیابی شده است.

حمایت تا تجاری‌سازی محصولات
سعید میری مدیرعامل شرکت ایمن آینده سازان توس درباره نقش آستان قدس رضوی در این پروژه گفت: این نهاد به جز سرمایه‌گذاری مالی برای تولید انبوه، تجاری‌سازی و تکمیل سبد محصولات شرکت، نقش ویژه و مهمی را در افزایش ظرفیت تولید و حمایت‌های معنوی و اعتباری در زمینه برندسازی داشته است.
میری با اشاره به نیاز مبرم کشور به تکنولوژی‌های نوظهور و دانش‌بنیان تصریح کرد: ورود آستان قدس به عرصه تولید دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان، حرکت بسیار درست و در زمان مناسبی است که می‌تواند افق خوبی را برای کشور ترسیم کند.
او ادامه داد: اگر به تولیدات غیرنفتی و حل چالش‌های آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم سهم تولید صادرات محصولات دانش‌بنیان را به میزان مناسبی در کشور افزایش دهیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی