پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با میلاد باسعهدت پیامبر اکرم(ص)
۱۴۰۱-۰۷-۲۱

به نشر کتاب «366 روز با پیامبر عزیزمان» را معرفی کرد

کتاب «366 روز با پیامبر عزیزمان» شامل قصه‌ها و حکایت‌های به هم پیوسته درباره زندگی پیامبر‌(ص) است که از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به علاقه‌مندان معرفی و پیشنهاد می‌شود.

به گزارش آستان‌نیوز، این اثر به قلم نقی سلیمانی داستان نویس، طنز‌نویس، منتقد و پژوهشگر ادبیات داستانی نگاشته شده است.
 این اثر قالب داستان پیوسته دارد که هر داستان با داستان دیگر متفاوت است؛ اما در مضمون به دیگر ارتباط دارند. نقی سلیمانی در این اثر، سعی کرده کتاب قرآن را مبنا و اصل پژوهش خود قرار دهد و بر مبنای اشارات قرآنی، نهج‌البلاغه همچنین با استفاده از کتاب‌ها‌ و روایت‌های معتبر، سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) را برای کودکان و نوجوانان بیان کند.
 کتاب «366 روز با پیامبر عزیزمان» دارای دو فهرست است. اگر بخواهیم در کتابی فصلی را پیدا کنیم، فهرست را نگاه ‌می‌کنیم تا از روی اسم و شمارۀ صفحۀ آن، زودتر پیدایش کنیم. اما در فهرست موضوعی می‌توانیم، «موضوع»ها را فوری پیدا ‌کنیم؛ مثلاً ‌می‌خواهیم ببینیم که در این کتاب، حضرت محمد(ص) در کدام واقعه «صَبر» کرده، یا «دوراندیشی» کرده، یا با «شجاعت» رفتار کرده، یا «راست‌گو» بوده، یا «وفاداری» یا «شوخی» کرده، به فهرست موضوعی نگاه می‌کنیم و به شماره صفحه‌ای می‌رویم که نشان داده است و آن را می‌خوانیم.
کتاب «366 روز با پیامبر عزیزمان» اولین جلد از کتاب‌های 12 جلدی این مجموعه برای گروه سنی «ج» شامل دانش ‌آموزان مقاطع چهارم، پنجم و ششم دبستان است که در قالب داستان و با حفظ ترتیب تاریخی حوادث و وقایع زندگی پیامبر نوشته شده است. طراحی کتاب برای مطالعه‌ یک‌ساله‌ آن در نظر گرفته شده است در 366 روز؛ تا  کودکان و نوجوانان با خواندن و شنیدن داستان‌‎های آن در هر روز، اشتیاق و فرصت تامل و تفکر بیشتری  برای شناخت سبک و سیره زندگی خاتم الانبیاء داشته باشند.
کتاب «366 روز با پیامبرعزیزمان» به موضوعاتی مثل دوراندیشی، صبر، جوانمردی، صداقت، وفاداری، شجاعت، نیکوکاری و بخشش می‎پردازد که در زندگی پیامبر(ص) تجلی کرده است. در این اثر، داستان از زمان حضرت ابراهیم‌(ع) آغاز می‌شود که همه بت می‌پرستند و او تنهاست. در مدت تمثیلی سی‌و‌یک روز داستان به تولد و واگذاری محمد‌(ص) به حلیمه به‌عنوان دایه سپرده می‌شود که فراوانی به خانه حلیمه به برکت وجود محمد شیرخوار نمود پیدا می‌کند.
«۳۶۶ روز با پیامبر عزیزمان» با ویراستاری رضاکریمی و تصویرگری رضا مکتبی، طراحی جلدی روح‌الله محمودیان و صفحه‌آرایی نعیمه‌ دین‌پناه و روح‌الله محمودیان در 94 صفحه قطع رحلی کوچک و شمارگان 2هزار نسخه با قیمت 68 هزارتومان  از سوی به‌نشر روانه‌ کتابفروشی‎ها شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی