پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۱

حال و هوای حرم رضوی در شب میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)/ طلوع خوبی‌ها 

شب میلاد رسول مهر و مهربانی حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) است و عاشقان خاندان نبوت از دور و نزدیک خودشان را به حرم امام هشتم(ع) رسانده‌اند. در ورودی حرم عده‌ای به نیت حاجت روایی در آستان کَرَم و عده‌ای برای تبریک و شاد باش، نقل و شکلات به دست میهمانان حضرت توزیع می‌کنند. 

به گزارش آستان نیوز، خِیل عاشقان، دعای اذن ورود را می‌خوانند و هر قدمشان را با صلواتی بر محمد و آل محمد(ص) به سمت ورودی‌ها بر می‌دارند. 
درخشش ریسه‌های رنگی از ورودی باب الجواد(ع) به صحن پیامبر اعظم(ص) خبر از شبی می‌دهد که هیچکس را ناامید از این آستان بر نمی‌گرداند. 
بعد از اذان مغرب و عشاء است و صدای شعرخوانی شب میلاد از بلندگوهای صحن و سرای حرم مطهر رضوی شنیده می‌شود. 
عاطفه قلندری که در جمع دوستانه‌ای نشسته از بهشهر زائر ثامن الائمه(ع) است. او درباره حال و هوای شب میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حرم امام رضا(ع) می‌گوید: امشب شب شادی است و این حال و هوا را می‌توان در حرم دید. به نظرم از زندگی پیامبر اسلام و ائمه(ع) صبر را می‌شود الگو گرفت و در زندگی امروز با همه ناملایماتی که انسان احساس می‌کند به کار گرفت. 
صدای شعرخوانی در صحن پیامبر اعظم(ص) می‌پیچد. دو بیتی شاعر که به نام محمد(ص) می‌رسد، با صلوات جمعیت همراه می‌شود. 
سیده مائده هنرمند از ساری یکی دیگر از مهمانان امام هشتم(ع) است. او از دعای قلبی همه که فرج امام زمان(عج) یاد می‌کند و می‌گوید: در این شب، دعای همه ما ظهور حضرت است که سعادت باشد سرباز آقا باشیم و با آمدن ایشان همه خوبی‌ها و سلامتی‌ها هم بیاید. مثل پیامبر بودن مشکل است اما ویژگی‌ای که می‌توان در زندگی از حضرت محمد(ص) الگو بگیریم مهربانی و محبت است که به واسطه آن دل‌ها به هم نزدیک می‌شود و به همین دلیل در زندگی‌ام موفق‌تر می‌شوم که امیدوارم این شایستگی را داشته باشم. 
برق شادی چشم را در صورت زائر و مجاور در زیر نورهای سبز و زرد صحن می‌توان به راحتی دید. 
مریم اکبراوقلی از مجاوران امام رضا(ع) که همسایگی با امام را یک برکت می‌داند. او می‌گوید: حضرت محمد(ص) رحمه لِلعالمین بودند که منجی دین اسلام شدند و با مبعوث شدنشان به پیامبری در آن دوران سیاه، دریچه نور و رحمت بر مردم ستم دیده شدند و برتری افراد را ایمانشان به خدا می‌دانستند که متاسفانه این نگاه پیامبر در زندگی‌های امروزی کمتر دیده می‌شود. امشب شب مبارکی است و امیدوارم به حق شادی این شب همه عاقبت بخیر شویم. 
در شربت خانه امام رضا(ع) خادمان مشغول توزیع شربتند و از زائر و مجاور پذیرایی می‌کنند. 
فتانه نجابتی از کرمان در این شب در حرم امام مهربانی‌ها مهمان است. می‌گوید: لطف خدا است که در این شب در قطعه‌ای از بهشت مهمان غریب الغربا هستم. اینجا محل هبوط ملائک است و در این شب اگر چیزی هم طلب نکنیم بازهم دست پر بر می‌گردیم و ظرف ما پر می‌شود. پیامبر اکرم(ص) با قلب مهربان و الفتی که بین قلوب ایجاد می‌کردند باعث شد اسلام در دنیا ساری و جاری شود و محبت ایشان بهترین جنبه شناخت پیامبر است که دعا می‌کنم این محبت بین همه مسلمانان جریان داشته باشد. 
هر کسی در صحن حال و هوای خودش را دارد و شادی و مهربانی بین جمع‌های خانوادگی چشم نواز است. مهربانی که سرشت و چشمه‌اش به پیامبر همه خوبی‌ها می‌رسد.

گزارش از طاهره فجرداودلي

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی