پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

قائم مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی:
۱۴۰۱-۰۷-۲۲

ایجاد نگاه ملی به مقوله زیارت، منجر به خدمت کریمانه به زائران دهه آخر صفر شد

قائم مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی با تقدیر از خدمات خادمان و خادمیاران رضوی و کلیه  کارکنان دستگاه‌های خدمتگزار، با اشاره به هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در دهه آخر صفر ۱۴۰۱ اظهار کرد: ایجاد نگاه ملی به مقوله زیارت، منجر به تسهیل زیارت و خدمت کریمانه به زائران دهه آخر صفر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، دکتر مالک رحمتی در آیین "شکرانه خدمت؛ تقدیر از خدمت‌گزاران زائران حضرت رضا(ع) در دهه آخر صفر" که در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام دستگاه‌های مختلف اجرایی، انتظامی، امنیتی، نظامی، خدمات شهری و فرهنگی، در خدمت‌رسانی شایسته‌ به زائران علی بن موسی الرضا(ع) تلاش مجاهدانه، شبانه‌روزی، و مخلصانه تلاش داشتند.
 

همکاری آستان قدس و دستگاه‌های اجرایی استان
رحمتی ادامه داد: دهه پایانی ماه صفر امسال، با سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشت و در این ایام با همکاری و کمک مسئولان آستان قدس رضوی و استان و با انسجام مدیریتی، توانستیم با برنامه‌ریزی جامع و پیش‌بینی‌ دقیق، و اجرای به موقع برنامه‌ها بهترین خدمات ممکن را در شان زائران بزرگوار حضرت ارائه دهیم و امیدوارم از تجربه به دست آمده برای مناسبت‌های پیش رو، برای ارائه خدمات گسترده و با کیفیت‌تر استفاده شود.
 

تسهیل زیارت و تحقق زیارت متعالی، هدف اصلی خدمت‌رسانی به زائران
قائم مقام تولیت آستان‌ قدس رضوی هدف نهایی در خدمت‌رسانی به زائران را تسهیل مقوله زیارت و تحقق زیارت متعالی و با معرفت اعلام کرد و افزود: همه ما تلاش کردیم زائران در این ایام، زیارتی با معرفت داشته باشند که در زندگی‌شان ماندگار و اثر گذار باشد.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق این هدف، باورمان این بود که اگر زائر، دغدغه اسکان، امنیت، تغدیه، سلامت و دیگر نیازها را داشته باشد، نمی‌تواند با آسایش و آرامش خاطر، زیارت متعالی را تجربه کند و به همین منظور، امسال با همت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در مشهد مقدس، توانستیم این خدمات، تا جایی که مقدور بود به بهترین نحو ارائه شود تا زائرین و مجاورین، بدون دغدغه و با خیالی راحت به زیارت مشرف شده و از برنامه‌های معرفتی و مذهبی بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: در کنار اسکان، تغذیه، پارکینگ و‌ دیگر نیازها، ارائه خدمات فرهنگی و معرفتی به زائران نیز یکی از دغدغه‌های جدی آستان قدس بود که امسال در قالب برپایی موکب‌های فرهنگی و برگزاری نشست‌های علمی و معرفتی ، فضاسازی مناسب محیط شهری و استفاده از زبان هنر و نمایش‌های زنده، با موضوع تاریخ زندگی امام رضا علیه السلام، تا حد ممکن حرکت مناسبی صورت گرفت.
 

تحقق شعار خدمت کریمانه
وی ادامه داد: امسال برای رسیدن به این هدف مشترک، آستان قدس رضوی  و مدیران اجرایی استان، با شعار "همه خادم الرضاییم؛ جهاد عالمانه و خدمت کریمانه" پای کار آمدند، خوش درخشیدند و توانستند گفتمان مشترکی را برای خدمت‌رسانی شایسته بین همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و حتی کسبه و اصناف، به وجود بیاوریم.
 

برنامه‌ریزی جامع و هوشمند
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: امسال شاهد دستاوردهای مهمی در ایام پایانی ماه صفر بودیم که بخش مهم آن حاصل برنامه‌ریزی جامع و هوشمند در بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها در استان بود.
 

اتحاد، انسجام، هم‌افزایی
وی بزرگترین دستاورد دهه پایانی ماه صفر امسال را اتحاد، انسجام، همفکری و هم‌افزایی برشمرد و گفت: ما همواره نیازمند این اتحاد بین آستان قدس رضوی و دستگاه‌های متولی در استان هستیم تا بتوانیم شایسته‌ترین خدمت را ارائه کنیم.
 

ایجاد نگاه و باور ملی به مقوله زیارت
رحمتی ادامه داد: نگاه سیستمی و تشکیلاتی به موضوع زیارت از دیگر دستاوردهای این ایام بود و امسال با شروع به کار کارگروه ملی زیارت در عرصه ملی و تشکیل قرارگاه مرکزی دهه آخر صفر در استان، فعالیت‌های ما برای ارائه هر چه بهتر به زائران، آسان‌تر و همه امکانات آستان، استان و برخی دستگاه‌های ملی برای خدمت‌رسانی بسیج شد. 
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های تولیت آستان قدس رضوی نگاه ملی به مقوله زیارت بود که امسال این مهم نیز تحقق یافت و همه دستگاه‌های اجرایی آثار آن را مشاهده کردند.

تقویت نقش مردم
رحمتی با بیان اینکه در حرکت های فرهنگی، همواره باید کار به دست خود مردم اجرا شود، گفت: نگاه به تشکل‌های مردمی نیز همواره از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بوده که در همین راستا مواکب و حسینیه‌ها ساماندهی شدند و مردم پای کار آمدندو با حمایت از حدود ۴۰۰ موکب در اطراف حرم مطهر و حریم این بارگاه ملکوتی و در شهر مشهدالرضا و همچنین در مسیر پیاده روی دلدادگان و عاشقان امام رضا علیه السلام، مردم حال و هوای دیگری را شاهد بودند که منجر به  خدمت رسانی باکیفیت تر و مناسب‌تر شد و امیدوارم با تجربه حاصل شده، در سال های آتی خدمات بیشتر و کامل‌تری را بتوان ارائه کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی