پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مروری بر آثار به‌نشر با محوریت زندگانی نبی مکرم اسلام (ص)
۱۴۰۱-۰۷-۲۲

از حدیث تا شعر و رمان در شناخت پیامبر اعظم(ص)

به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص)، آثار منتشر شده با محوریت زندگانی حضرت محمد(ص) را معرفی کرد. 

به گزارش آستان نیوز، مجموعه 9 جلدی رمان «پیامبر» از پر فروش ترین و  آثار برگزیده انتشارات به‌نشر به قلم نقی سلیمانی نویسنده برجسته ادبیات کودک و نوجوان است که به شرح زندگی پیامبر اسلام(ص) اختصاص دارد. در مجموعه رمان پیامبر، دوره زندگی پیامبر اسلام (ص) با استناد به قرآن و بهره‌گیری از نهج‌البلاغه، کتاب‌ها و روایت‌های معتبر در قالب داستان به صورت مصور از نظر می‌گذرد.
رمان 9 جلدی پیامبر، تلاشی برای شناخت حقیقت زندگی پیامبر خدا است. روایت این کتاب خواندنی از پیش از تولد پیامبر شروع شده و در ادامه کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی، میانسالی و کلانسالی ایشان در قالب داستانی جذاب به نوجوانان معرفی می‌شود. 
جلد اول کتاب‌های «یک نفر تو را دوست دارد» به نویسندگی علی باباجانی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان شامل دلنوشته و داستانک‌هایی  برای پیامبر اکرم (ص) است که به شیوه‌ای داستانی با زبانی ساده و روان، 13 حدیث از حضرت محمد(ص) را برای نوجوانان بیان می‌کند.
کتاب شعر «شکوفه‌های وحی» ترجمه منظوم 454 حدیث نبوی از نهج الفصاحه است که توسط محمد جواد غفورزاده سروده شده است. 
کتاب «عین الحیات» نوشته علامه محمد باقر مجلسی شامل ترجمه و شرح سفارش‌ها و توصیه‌های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) به ابوذر غفاری است  که با نثری روان و ساده همراه با روایات و توضیحات تفسیری و داستان‌های تاریخی بیان می‌شود.
کتاب« محمد» به نویسندگی محمد رضا شمس، نگاهی به سیره عملی و اخلاقی پیامبر گرامی اسلام(ص) دارد که نوجوانان با مطالعه آن،10 متن داستان گونه از زندگی حضرت محمد(ص) را می‌خوانند که به شیوه نظم و نثر نوشته شده است. 
کتاب «کلام جاویدان پیامبر اعظم (ص)»، دربردارنده سخنان پیامبر اکرم(ص) است که علی اکبر اسماعیلی قوچانی  آن را گردآوری و با خط‌های نسخ و نستعلیق استادانه خوشنویسی شده است و افزون بر آن که مفاهيمي گرانسنگ را به خواننده خود تقديم مي‌دارد، راهنماي خوبي براي هنرآموزان خوشنويسي ويژه خط زيباي ثلث است.
«سیره نبوی» و «حکمت‌های نبوی» از دیگر آثار منتشر شده به‌نشر به قلم جواد محدثی  پژوهشگردینی است  که به ترجمه و شرح چهل حدیث درباره سیره پیامبر اکرم(ص) و بیان اشعار و داستان‌های تاریخی می‌پردازد.
«چهل حدیث از پیامبر اعظم(ص)» دربردارنده چهل حدیث زیبا و گهربار از پیامبر گرامی اسلام(ص) با موضوعات اطاعت از خدا، پیکار با نفس، دوست داشتن کودکان، اخلاص عمل، هم نشینی با دینداران و ... است که براساس منابع متعددی همچون نهج الفصاحه، بحارالانوار، وسایل الشیعه، میزان الحکمه، من لایحضره الفقیه و‌... گردآوری شده و حسین ابراهیمی  علاوه بر بیان متن عربی احادیث آن‌ها را به زبان شعر بیان می‌کند.
مجموعه کتاب «یا علی یا علی»  با نویسندگی فریبا کلهر نیز از دیگر آثار به‌نشر در حوزه کودک و نوجوان است که  داستان‌هایی از زندگی پیامبر(ص) و حضرت فاطمه(س) را بیان می‌کند.
همزمان با ایام ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص)، به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها کتاب در صحن‌ پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی کتاب‌های مرتبط با زندگی و سیره حضرت رسول اکرم(ص) را با تخفیف ۳۰ درصدی به علاقه مندان عرضه می کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی