پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی مطرح کرد؛
۱۴۰۱-۰۷-۲۳

تبیین مواضع خودی و غیر خودی برای دانش آموزان وحدت آفرین است 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، هفته وحدت را فرصت مغتنمی جهت تبیین مواضع فکری هر دو جبهه دشمن و برادران اهل تشیع و تسنن برای دانش آموزان معرفی کرد تا با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از اختلافات و انحرافات جلوگیری شود.

سیدمحمدصادق علی پرست در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به شماری از ویژه برنامه‌های این هفته در مدارس امام رضا(ع) گفت: معرفی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از بین شهیدان اهل تشیع و اهل سنت به دانش آموزان، برپایی نمایشگاه با استفاده از تصویرسازی و تهیه پوستر با موضوع اتحاد بین اقوام، تشرف به حرم مطهر رضوی با هدف «بیعت مهر با امام مهربانی ها»، برگزاری جام ورزشی وحدت، برگزاری مسابقه کتابخوانی  از کتاب «حضرت محمد(ص) مثل گُل بود» با موضوع آموزش سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) به کودکان و چنین و چند ویژه برنامه دیگر در 15 مدرسه امام رضا(ع) برگزار شد. 
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت جایگاه هفته وحدت گفت: هر چند پیشتر نیز این تعبیر توسط علمای دینی استفاده شده بود، اما همان سال‎های آغازین انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) هفته وحدت را طی یک سخنرانی مطرح کردند و به یک جریان در جامعه اسلامی بدل شد. آنچه در این گفتمان مدنظر است، این است که اهل تشیع و تسنن ضمن باورمندی به اعتقادات خود، بر اشتراکات فکری و اعتقادی تاکید کنند. 
علی پرست با بیان استنباط درست از معنای وحدت اضافه کرد: در شرایط کنونی معنای وحدت این است که گفتمان برادران اهل تسنن و تشیع در برابر دشمن یکی باشد؛ یعنی جبهه واحدی را در مقابل صف دشمنان تشکیل دهند و بیش از پیش به هم نزدیک شوند.
به گفته مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، همان گونه که در روایات آمده، هر کس شهادتین را به زبان بیاورد، باید جان و مال و آبرویش در جامعه اسلامی محترم شمرده شود. علاوه بر این، در اسلام، بر تعظیم و تکریم جایگاه انسان‎ها، چه مسلمان و چه معتقد به سایر ادیان و تفکرات تصریح شده است. لذا حفظ حرمت انسانها تا زمانی که به جدال با حکومت اسلامی برنخواستند، برای جامعه اسلامی حائز اهمیت است. 
وی افزود: طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آنچه بر آن تأکید می‌شود اینکه دشمن بر وجوه افتراق تاکید نکند و این نقاط را بین خود با برادران اهل تسنن حل و فصل کنیم. در منابع روایی در مصادیق مختلف از جمله اینکه در نماز جماعت با هم شرکت کنیم، مسلمانان از حال هم جویا و دستگیر احوال هم باشند، به عیادت یکدیگر بروند و... تاکید شده است؛ برخلاف جبهه دشمنان که مدام بر طبل جدایی و اختلاف می‌کوبند تا به هر شکل ممکن بین فرق مختلف فکری انشقاق و جنگ داخلی راه بیندازند. 
علی پرست با بیان اینکه همه مراجع تقلید، جامعه اسلامی را از هر نوع گفتار و رفتاری که زمینه اختلاف و دودستگی و حتی کدورت را پدید آورد، برحذر داشتند، تصریح کرد: اگر چنین جبهه واحد اسلامی بین یک میلیارد مسلمان تشکیل شود، دیگر جوامع مسلمین از سوی هیچ قدرتی تحت ظلم و فشار و تعدی قرار نمی‌گیرند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی