پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی انجام شد
۱۴۰۱-۰۷-۲۴

طنین «آوای خط» استادان خوشنویسی در نگارخانه رضوان

به مناسبت هفته خوشنویسی، نمایشگاه گروهی خوش‌نویسی استادان مکتب هنر رضوان با عنوان «آوای خط» به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.  

رئیس اداره آموزش و پژوهش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بعدازظهر روز گذشته در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه آوای خط در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: ۲۹ اثر منتخب با مضامین ادبی و مذهبی در خط‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و همچنین نقاشیخط، از ۱۰ استاد مکتب هنر رضوان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است. 
محمد فنودی ادامه داد: آثاری از علی احسان‌پور، علیرضا بهدانی، محسن توسلی، هادی ذوالریاستین، علی اکبر رضوانی، هادی سیدخوانی، فرهاد شیرخانی، محمد علی فراستی، فاطمه مقیمی و سمیه ناطقی که در چند سال اخیر کتابت شده، در این نمایشگاه قابل مشاهده است. 
 

نمایشگاه آوای خط


حمایت آستان قدس رضوی از خوشنویسان
وی از مکتب هنر رضوان به عنوان یکی از مراکز آموزشی باسابقه هنری به ویژه در رشته خوش‌نویسی نام برد و گفت: دوره‌های خوشنویسی در خط‌های مختلف، از مقطع مبتدی تا فوق ممتاز و استادی توسط مدرسان طراز اول در این مرکز هنری تدریس می‌شود. 
فنودی در خصوص برنامه‌های جانبی مکتب هنر رضوان در رشته خوشنویسی نیز افزود: کارگاه‌های آموزشی تخصصی، بازدید گروهی از نفایس مرکز نسخ خطی حرم مطهر رضوی و برنامه‌های هم‌نویسی گروهی هنرمندان در قالب «حصن حصین» در ادوار و مناسبت‌های مختلف به همت این مرکز برگزار شده است. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین با حمایت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، آثار رضوی استادان و هنرمندان برجسته کشور در قالب نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی در ادوار گوناگون در نگارخانه رضوان به نمایش عموم در می‌آید. 
شایان ذکر است، اهل هنر می‌توانند تا پنج‌شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۳ و۱۶ تا ۱۹ از نمایشگاه خوشنویسی آوای خط در نگارخانه رضوان مشهد به نشانی خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶ بازدید کنند.  

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی