پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۴

نگارخانه موزه رضوی در هفته خوشنویسی میزبان «چشمه خورشید» شد

نمایشگاهی از آثار خوشنویسی نستعلیق علی سلیمی هنرمند جوان مشهدی با عنوان «چشمه خورشید» در نگارخانه موزه حرم مطهر رضوی افتتاح شد. 

علی سلیمی صبح امروز در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه «چشمه خورشید» در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته خوشنویسی و همزمان با ایام بزرگداشت حافظ شیرازی با نمایش بیش از 40 اثرم به خط نستعلیق با مضامین ادبی به ویژه شعرهای حافظ برپا شده است. 
وی با اشاره بر اینکه بیشتر آثار نمایشگاه به قلم دو دانگ و دو میل کتابت شده است، ادامه داد: همچنن اغلب آثار در قالب چلیپا، سطرنویسی و سیاه‌مشق و تعداد اندکی از آن‌ها نیز در قالب جلی‌نویسی نگاشته شده است. 
این هنرمند جوان گفت: بیشتر تابلوهای این نمایشگاه در قالب مشق آثار خوشنویسان معاصر؛ از عمادالکتاب در صد سال اخیر تا شاگردان وی همچون مرحوم علی اکبر کاوه، استاد حسین میرخانی، استاد حسن میرخانی و همچنین نظیره‌نویسی از آثار استاد کیخسرو خروش، در بازه زمانی 1399 تا 1401 خلق شده است. 
وی با بیان اینکه در گذشته آثارش را در نمایشگاه‌های متعدد گروهی از جمله «حافظ مهر» و «مشاهیر ایران» در معرض دید عموم گذاشته است، افزود: مایه افتخارم است که نخستین نمایشگاه انفرادی‌ام در نگارخانه موزه حرم مطهر امام هشتم(ع) برپا شده است. 
سلیمی با اشاره بر اینکه متولد 1375 در مشهد است، گفت: فعالیت در رشته خوش‌نویسی را از سن 12 سالگی و فراگیری حرفه‌ای آن را در خط نستعلیق و ثلث از سال 1397 آغاز و در محضر استادان فرهاد شیرخانی، علی اکبر اسماعیلی قوچانی، حسین قائمی و علی دربان رضوی، مشق خط کرده‌ام. در سال 1399 نیز موفق به اخذ مدرک ممتاز از انجمن خوش‌نویسی ایران شده‌ام. 
سلیمی ضمن تقدیر از سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برای برپایی این نمایشگاه و همچنین حمایت از هنرمندان جوان تصریح کرد: بی‌تردید فعالیت چنین نگارخانه‌ای در موزه حرم مطهر حضرت رضا(ع)، نقطه قوت این موزه است. به خصوص که این نگارخانه در گذشته میزبان نمایشگاه آثار استادان پیشکسوت خوشنویسی مشهد نیز بوده است. 
 

نگارخانه موزه رضوی در هفته خوشنویسی میزبان «چشمه خورشید» شد


لزوم معرفی هنرمندان جوان کشور
همچنین رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در افتتاحیه نمایشگاه چشمه خورشید بیان کرد: آنچه بیش از هر چیزی در این نمایشگاه جلوه‌گری می‌کند، جوان بودن این هنرمند خوشنویس است. بی‌شک این نمایشگاه نشان‌دهنده وجود چنین رویش‌های متعهد و آینده‌داری در عرصه‌های مختلف از جمله هنر در کشورمان است. 
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، آستان مقدس حضرت رضا(ع) را جلوه بی‌بدیل و بی‌نظیر هنری برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نیز به خوبی فرمودند که این آستان مقدس، یک موزه زنده و پویا است.
وی گفت: این سازمان آمادگی آن را دارد فضای نگارخانه موزه رضوی را در اختیار چنین هنرمندان جوان و خلاقی برای نمایش آثارشان قرار دهد و آن‌ها را به جامعه هنری کشور معرفی کند.
شایان ذکر است، نمایشگاه خوشنویسی چشمه خورشید تا پنج‌شنبه 28 مهر 1401 از ساعت 9 تا 17 در نگارخانه موزه رضوی واقع در صحن کوثر بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) پذیرای علاقه‌مندان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی