پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۴

بزرگداشت زنده‌یاد سیدرضا مؤید در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همزمان با هفتمین روز درگذشت سید رضا موید، محفل یادبود آن خادم امام رضا(ع) و شاعر آیینی اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این محفل که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر برگزار شد، علاوه بر خانواده آن مرحوم و خادمان حرم، جمعی از شاعران آیینی نیز حضور یافتند و یاد و خاطره آن پیشکسوت را گرامی داشتند.
تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مداحی و ذکر مصیبت و همچنین سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی درباره شخصیت زنده‌یاد موید و ارادت او به خاندان اهل بیت(ع)، بخش‌هایی از این مراسم بود.
سیدحسن مؤید فرزند مرحوم سید رضا مؤید نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با آستان نیوز اظهار کرد: بزرگترین سفارشی که پدر همواره در طول عمرشان داشتند، نماز اول وقت بود و علاوه بر آن، چیزی که همیشه برای ما به عنوان یک الگو وجود دارد، تواضع و ارادت قلبی ایشان به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بود که در همه لحظات زندگی به وضوح دیده می شد. 
محمود آرزومندی شاگرد 20 ساله مرحوم سیدرضا مؤید نیز درباره این شاعر اهل بیت(ع) گفت: مرحوم مؤید همیشه تاکید می کردند لباس تن ما، لباس نوکری اهل بیت(ع) باشد و معتقد بودند کار ما تنها مداحی نیست بلکه باید در خدمت به ائمه(ع) هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام دهیم. 
او به ارادت زنده‌یاد موید به امام رضا(ع) نیز اشاره و اظهار کرد: آن شاعر آیینی ارادت قلبی خود به امام هشتم(ع) را بارها در اشعارشان نشان دادند و یکی از معروف ترین و دلنشین ترین ابیاتشان که در همیشه یادشان را زنده نگاه خواهد داشت این بیت است که سرودند «دیدم همه جا بر در و دیوار حریمت/ جایی ننوشته است، گنهکار نیاید».
سیدرضا موید، استاد برجسته شعر آئینی و خادم با اخلاص بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) 15 مهرماه درگذشت و پیکرش پس از تشییع با شکوه، در صحن آزادی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی