پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:
۱۴۰۱-۰۷-۲۵

نیازمند حضور واقفان در حوزه های علمی و پژوهشی هستیم

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت ورود واقفان و نیکوکاران به عرصه های علمی و پژوهشی تاکید کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، دکتر «پیمان صالحی» معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در دیدار با مدیران موسسات تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، که ظهر امروز با حضوردکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در دفتر این سازمان برگزار شد، عنوان کرد: همه ما خادم امام رضا(ع) هستیم و به این خدمت افتخار می‌کنیم. 
وی به لزوم نمایه‌سازی نشریات داخلی در حوزه‌های علوم انسانی گفت: امروزه برخی به دنبال فناوری هستند و تولید علم نمی‌خواهند. اما در واقع باید گفت بدون تحقیقات بنیادی نمی‌توان به تولید علم دست یافت. دکترصالحی با بیان اینکه امروز ایران در انزوای علمی قرار ندارد، ادامه داد: رتبه علمی ایران با 78 هزار مقاله علمی، جایگاه 15 را در دنیا برخوردار است که 35 درصد از این مقالات بین‌المللی است، خوشبختانه استادان و دانشمندان ما همواره خط شکن بوده‌اند و مرزهای سیاسی و جغرافیایی را طی کرده اند.

وی اظهار کرد: از 1400 مجله تایید شده توسط وزارت علوم، 800 مجله در حوزه علوم انسانی است از همین رو ما باید نهضت نمایه‌سازی را را‌ه‌اندازی کنیم، در همین راستا نیاز است واقفان در حوزه پژوهش ورود پیدا کرده و از ظرفیت بسیار مناسبی که در آستان قدس رضوی موجود است، استفاده کنند.
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با بیان اینکه فرصت مطالعاتی ما تنها به حوزه صنعت خلاصه نمی‌شود، گفت: ما باید از فرصت‌های مطالعاتی که در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد بهره برده و ضمن شناسایی این ظرفیت‌ها در نمایه‌سازی مجلات استفاده کنیم.

وی ضمن اعلام آمادگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نمایه سازی مجلات در آستان قدس رضوی، گفت: گنجینه ای که در حوزه‌های مختلف به ویژه پژوهش و فناوری در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد باید نمایه‌سازی بین‌المللی شود و در همین خصوص ما آماده همکاری با این مجموعه مقدس هستیم.
 

آستان قدس رضوی باید محلی برای گفت وگوهای علمی و پژوهشی باشد 
دکتر عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه این دیدار با بیان اینکه فعالیت‌های آستان قدس رضوی از گذشته تاکنون بر مبنای علمی و پژوهشی بوده است، ودر همین خصوص مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی متعددی تاسیس شده است، گفت: یکی از این مراکز بنیاد پژوهش های اسلامی است که در سال 1363تاسیس شده است.
وی ابراز کرد: این مجموعه تا کنون 1700 عنوان کتاب را در شمارگان بیش از 14 میلیون اثر روانه بازار نشر کرده و آثار فاخری همچون «المعجم فی فقه لغه القران و سربلاغه» را به جامعه هدف عرضه کرده است که از افتخارات آستان قدس رضوی در جهان اسلامی به شمار می‌رود.
طالبی در ادامه با بیان اینکه هر پیوستی در آستان قدس رضوی باید مبنای مطالعاتی و پژوهشی داشته باشد، گفت: با توجه به نیاز آستان قدس رضوی به فعالیت‌های علمی و فرهنگی، سازمان علمی و فرهنگی متشکل از دستگاه‌های پژوهشی و آموزشی تشکیل شده است که این سازمان باید به محل گفت وگوها، آمد و شدها و پژوهش‌های فاخر در کشور تبدیل شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی