پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی:
۱۴۰۱-۰۷-۲۵

تمام فعالیت ها در آستان قدس رضوی دارای پیوست علمی و مطالعاتی هستند

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: یکی از ماموریت‌های آستان قدس رضوی از گذشته تا کنون بر این مبنا بوده است که هر فعالیتی در این آستان مقدس باید دارای پیوست علمی و مطالعاتی داشته باشد.

به گزارش آستان‌نیوز، دکتر احد فرامرز قراملکی، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در دیدار با پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، که ظهر امروز در دفتر ریاست سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه هیچ مرکز دانشگاهی در ایران ظرفیت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ندارد، گفت: در این مجموعه بیش از 100 هزار نسخه وجود دارد که در کل دنیا بی نظیر است.
مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در ادامه با بیان اینکه این بنیاد در سال 63 تاسیش شده و با 11 گروه پژوهشی مشغول فعالیت است، گفت: تشکیل اتاق‌های فکر با موضوعات وقف و زیارت با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف و با هدف دستیابی به مسائل روز جامعه از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.
وی مهم‌ترین راهبرد بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی را همراهی علمی با مراکز مرتبط در کشور و در عرصه بین المللی برشمرد و گفت: تلاش همه این است که از تمامی ظرفیت‌هایی که با نام حضرت رضا(ع) ایجاد شده بیشترین بهره را ببریم.
کتابخانه آستان قدس منحصر به فردترین هویت علمی و فرهنگی است
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این دیدار ابراز کرد: آستان قدس رضوی تنها سازمان موقوفاتی در دنیاست که زنجیره کاملی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی، اجتماعی، رسانه، جوانان، بهداشت و درمان، نشر و... را تشکیل داده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در ادامه ظرفیت آستان قدس رضوی را بسترمناسبی برای فعالیت‌های مطالعاتی دانست و افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی یک کتابخانه معمولی نیست بلکه کتابخانه‌ای تمدنی است، در واقع این مجموعه منحصر به فردترین هویت پایدارعلمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه ما نیازمند ظرفیت‌های ملی در حوزه مطالعاتی و تحقیقاتی هستیم، گفت: 100 هزار اثر موزه ای در خزانه آستان قدس رضوی وجود دارد که تنها تعداد 8 هزار از این آثار، به نمایش گذاشته شده است و تمام این آثار نیاز به پژوهش دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی