پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور مهدی رضوی کیا؛
۱۴۰۱-۰۷-۲۵

همایش تخصصی خادمیاران و کانون های خدمت رضوی در لرستان برگزار شد

همایش تخصصی خادمیاران و کانون های خدمت رضوی با حضور مدیر مرکز خادمیاری و کانون های خدمت در لرستان برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از لرستان، مراسم گردهمایی با حضور خادمیاران، یاوران رضوی، مسئولین کانون های ستادی و مهدی رضوی کیا؛ مدیر مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی انجام شد.

قاسم متقی نیا دبیر کانون های خدمت رضوی لرستان در این مراسم بیان کرد: خادمیاران حضرت رضا علیه السلام از زمان تشکیل دبیرخانه های کانون های خدمت رضوی در راستای تحقق اهداف و اصول چهارگانه خدمت رسانی بنیاد کرامت را بر اساس سنت و سیره رضوی در حمایت از محرومین و اشاعه فرهنگ رضوی را سرلوحه فعالیت خویش قرار داده اند.

وی در ادامه افزود: کانون های خدمت رضوی لرستان، در سال 1401 با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، دهه کرامت، اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر و دهه اول مهرماه، با اجرای پویش ها فعالیت های گسترده ای در امر خدمت رسانی داشته اند.

دبیر کانون های خدمت رضوی لرستان تصریح کرد: ضمن تشکر از کلیه خادمیاران، برخی از کانون های خدمت رضوی لرستان، مانند کانون بانوان و خانواده، وقف و نذر، جهادی ،سلامت و عمومی موفقیت های بیشتری داشته اند. کانون بانوان و خانواده در طرح دختران ماه رتبه نخست کشوری و در اجرای طرح روضه های خانگی در دهه آخر صفر و اربعین حسینی بیشترین آمار روضه های خانگی را در سطح کشور داشته است و با برپایی دو موکب در عراق و اعزام اعضای کانون سلامت همراه با کادر پزشکی و درمان و اقلام دارویی به ارزش 700 میلیون تومان به زائرین اربعین حسینی خدمت نموده اند.

وی خاطرنشان کرد: با شروع سال تحصیلی، خادمیاران کانون های خدمت رضوی با اجرای طرح پویش مهر رضوی با اهداء 750 بسته تحصیلی لوازم التحریر بین دانش آموزان در مناطق محروم در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی اقدام کرده اند.

همچنین در این جلسه نماینده رابطین شهرستان ها نماینده کانون های بانوان و خانواده و نماینده کانون های ستادی خدمت رضوی لرستان، ضمن بررسی مسایل خادمیاری، انتظارات خود را از نهادهای خدمت رسان بنیاد کرامت، بیان نمودند.

در ادامه رضوی کیا مدیر مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی ضمن قدردانی از زحمات خالصانه خادمیاران در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و در ترویج فرهنگ و سیره رضوی که خو ش درخشیده اند اشاره نمود و گفت: مهمترین آن ها در سیل گذشته بوده و خادمیاران با تمام توان در خدمت مردم بودند و آسیب دیدگان از سیل را یاری نمودند. در عرصه اجتماعی نیز خادمیاران لرستان، در موضوع کارت نان و بسته های معیشتی و کمک به محرومین به نام حضرت رضا علیه السلام نقش چشمگیری داشته اند و جزء استان های خوب و پیشرو در شبکه خادمیاری بوده اند.

رضوی کیا افزود: ماحصل این خدمت توفیق معنوی و افتخار بی نظیر خدمتگزاری، کشیک حرم مطهر رضوی است که آرزوی دیرینه همه ما بوده وهست که شاید هیچ خادمیاری روزی تصور این توفیق خدمت را نکرده باشد. اما هم اکنون با عنایت حضرت رضا(ع) این کسوت و توفیق خدمت نصیب مشتاقان شده است که باید شکرگزار و قدردان این نعمت معنوی باشیم.

در بخش بعدی، تعدادی از مسئولین کانون های ستادی و تخصصی به بیان نقطه نظرات و بیان مسایل پرداختند و در ادامه گفتگو راهنمایی های لازم از طرف مدیر مرکز خادمیاری و کانون های خدمت رضوی ارایه و به تعدادی از سوالات خادمیاران، پاسخ داده شد.

در پایان نیز از زحمات کلیه همکاران و حضار تقدیر و تشکر شد و نسبت به مسائل مورد گفتگو، راهنمایی و توضیحات لازم ارائه گردید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی