پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۶

برداشت 9 تن خرما از نخلستان‌های شرکت کشاورزی رضوی

مدیر کشت ‌و صنعت جنوب خراسان زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی از برداشت حدود 9 تن خرما از نخلستان‌های این مجموعه خبر داد.

حامد حسن‌زاده در گفت‌وگو با آستان نیوز بیان کرد: کار برداشت خرما که از نیمه دوم مرداد ماه با رقم کبکاب آغاز شده بود، به تازگی و با برداشت رقم زاهدی به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: سطح زیر کشت باغات خرما در مزرعه غدیر نهبندان 8 هکتار و شامل هزار و 600 نفر خرما است که تمام این باغات بارده می‌باشد.
مدیر کشت‌وصنعت جنوب خراسان افزود: خرمای تولید شده در سطح استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به فروش می‌رسد.
 

تولید محصولی ارگانیک
او با بیان این‌که خرمای برداشت شده از نخلستان‌های کشت و صنعت جنوب خراسان جزء محصولات سالم به‌شمار می‌روند، تصریح کرد: در این باغات با رویکرد بهبود سطح سلامت مردم و در راستای حفظ چرخه‌های طبیعی زیست محیطی، از هیچ گونه سمی استفاده نشده است.
او ادامه داد: به دلیل هوای گرم و خشک جنوب خراسان و شهرستان نهبندان، خرمای تولید شده در این نخیلات از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.
حسن‌زاده درباره اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش عملکرد تصریح کرد: هرس و حذف پاجوش درختان خرما، تغذیه برگی به صورت محلول پاشی، آبیاری به موقع، کوددهی مناسب و... بخشی از این اقدامات به‌شمار می‌رود.
او افزود: یکی دیگر از اقداماتی که باعث حفظ رطوبت نخیلات و بهبود عملکرد تولید شده، میان‌کاری نخل‌ها با استفاده از کشت توام با گندم بوده است.
 

تجهیز نخلستان‌ها به سامانه آبیاری تحت فشار بابلر
حسن‌زاده درباره شیوه آبیاری نخلستان‌های کشت و صنعت جنوب خراسان خاطرنشان کرد: تمامی 8 هکتار مذکور با استفاده از سیستم تحت فشار بابلر آبیاری می‌شود.
او ادامه داد: مصرف آب کمتر، آبدهی بالا در زمان کم، ماندگاری بالاتر، قابل باز شدن و شست‌وشو، کاهش بیماری‌ها و آفات و... تنها بخشی از مزیت‌های سیستم آبیاری بابلر به‌شمار می‌رود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی