پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۶

انتخاب تیم ملی دانش آموزی «موشک آبی» به همت پژوهش‌سرای امام رضا(ع)

به همت پژوهشسرای امام رضا(ع)، برگزیدگان مسابقات دانش آموزی «موشک آبی» جهت حضور در مسابقات بین المللی مجمع APRSAF انتخاب شدند. 

به گزارش آستان نیوز، مجمع آژانسهای فضایی آسیا و اقیانوسیه APRSAF با هدف آشنایی دانش آموزان با موضوعات هوافضا و تبادل اطلاعات بین دانش آموزان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه، اقدام به برگزاری مسابقات دانشآموزی کرد. در نتیجه پیگیریهای انجام شده، در سال ۲۰۲۲ پژوهشسرای امام رضا(ع) به عنوان نماینده برگزاری رقابت‎های بخش دانش‌آموزی مسابقات بین المللی مجمع آژانسهای فضایی آسیا و اقیانوسیه در ایران انتخاب شد. 
به منظور برگزاری مسابقه موشک آبی، ضمن اعلام فراخوان به واحدهای آموزشی متوسطه اول و دوم، دو دوره آموزشی برای دانش آموزان واحدهای ۳ و ۹ امام رضا(ع) به تعداد ۱۰۹۴ نفر برگزار شد. در مرحله اول، ۵۲ موشک آبی ساخته شده به دبیرخانه مسابقات رسید که پس از داوری و ارزیابی مقدماتی، ۱۸ نفر برای مسابقه حضوری انتخاب شدند.
مطابق با استانداردهای اعلام شده از طرف مجمع APRSAF، حاضران در مسابقه باید به سمت هدف مشخص شده در فاصله ۶۰ متر، موشک آبی را پرتاب کنند. به همین جهت، تعداد ۱۰ عدد نازل پرتاب موشک آبی از طرف سازمان فضایی ژاپن برای پژوهشسرای امام رضا(ع) ارسال شد. 
پس از پرتاب موشکها، ۷ نفر منتخب به عنوان اعضای تیم ملی موشک آبی ایران انتخاب شدند. مسابقه نهایی این رویداد نیز در تاریخ ۱۴ آبانماه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

تروریستی اعلام کردن سپاه نشانه اوج خباثت دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قهرمان مبارزه با تروریست خواند و تروریستی اعلام کردن این نهاد مردمی…

تلویزیون اینترنتی