پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۷

اعطای گواهی‌نامه کیفیت «طیب» به مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا(ع) 

گواهی‌نامه کیفیت «طیب» با توجه به ارزیابی‌های انجام شده از سوی مؤسسه کیفیت رضوی به مهمانسرای حرم مطهر حضرت رضا(ع) اعطا شد. 

به گزارش آستان نیوز، مراسم اعطای گواهی‌نامه کیفیت طیب بعدازظهر سه‌شنبه 26 مهرماه با حضور جمعی از مدیران آستان قدس رضوی در محل اداره اشراف و ارزیابی حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
در این مراسم، حسین زمانی مدیرعامل مؤسسه کیفیت رضوی اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه منعقدشده بین بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدرضوی و سازمان عالی حرم مطهر رضوی، در نخستین مرحله، ارزیابی و رتبه‌بندی طیب در مهمانسرای حضرت رضا(ع) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اجرا شد.
وی ادامه داد: براساس این ارزیابی جامع و برآیندگیری براساس الگوی طیب، مهمانسرای حضرت رضا(ع) توانست نخستین سطح نشان طیب را کسب کند.  
 

معرفی ارکان طیب
زمانی، از «سلامت»، «حلیت»، «اصالت»، «آراستگی و جذابیت» و «برکت»، به عنوان معیارها و ارکان طیب نام برد و افزود: ارزیابی‌های ما در مهمانسرای حضرت رضا(ع) در راستای الگوسازی براساس مبانی اسلامی، تبدیل این ارزیابی‌ها به دانش فنی و صدور دانش فنی تولید شده به سایر مراکز مشابه انجام شد. 
مدیرعامل مؤسسه کیفیت رضوی با اشاره به مراحل اجرای این طرح و نتایج حاصله در بخش‌های مختلف مهمانسرا گفت: در این ارزیابی، مجموعه‌های گوناگون در مهمانسرای حضرت رضا(ع) شامل کل چرخه ارائه خدمت و محیط کار با الگوی طیب و براساس شاخصه‌های تعیین شده در سه محور زائر، خدمه، کارکنان و ارزیابان تخصصی بررسی شد.     
وی ضمن تحلیل این ارزیابی‌ها و ارائه پیشنهادهایی برای ارتقای محصولات، برخی از پروژه‌های بهبود در این طرح همچون تدوین کتاب راهنمای مهمانسرای حضرت رضا(ع)، ارزیابی دوره‌ای مهمانسرای حضرت براساس الگوی طیب، استقرار سیستم کیفیت در زنجیره محصولات بر مبنای معیارهای طیب و همچنین ایجاد داشبورد کیفیت با معیارهای طیب را معرفی کرد. 
 زمانی همچنین به طراحی و استفاده این مؤسسه از نرم‌افزار «سفره سلامت» که کاملاً دانش‌بنیان است، اشاره کرد و افزود: براساس این ارزیابی‌ها دو طرح مجزای «بهینه‌سازی منوهای فعلی» و «تغییر در منوهای غذایی»، برای مهمانسرای حضرت ارائه شده است که موجب بهینه‌سازی تغذیه‌ای و صرفه‌جویی در هزینه‌ها در این مهمانسرا می‌‌شود.
 

توجه ویژه مهمانسرا به زائران 
 سعید صالحی مدیر مهمانسراهای حضرت رضا(ع) نیز در این مراسم با اشاره به اینکه  از گوشه و کنار کشور و جهان زائرانی مهمان این مهمانسرا می‌شوند، بیان کرد: بی‌تردید انجام این ارزیابی‌ و نتایج آن نقش اثرگذاری در ارتقای خدمات ما به ارادتمندان امام رئوف(ع) دارد که امیدوارم این همکاری‌ها نیز با مؤسسه کیفیت رضوی ادامه یابد. 
همچنین در این مراسم چند تن از مدیران حاضر نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ارزیابی مهمانسرای حضرت براساس الگوی طیب، مطرح کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی