پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۷-۲۷

آبیاری 85 درصد اراضی زراعی و باغی شرکت کشاورزی رضوی با شیوه‌های جدید

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی گفت: 85 درصد اراضی زراعی و باغی این شرکت با استفاده از سامانه‌های جدید آبیاری می‌شود.

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با آستان نیوز بیان کرد: حدود 11 هزار و 700 هکتار از اراضی در اختیار شرکت کشاورزی رضوی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که از این مساحت حدود هزار و 600 هکتار باغی و 10 هزار و 100 هکتار زراعی است.
 

از قطره‌ای و بارانی تا روش کم فشار سطحی
او درباره انواع روش‌های آبیاری مورد استفاده در این اراضی تصریح کرد: از مجموع حدود 11 هزار و 700 هکتار اراضی، 7 هزار و 400 هکتار به روش تحت فشار قطره‌ای و هزار و 481 هکتار با استفاده از سیستم بارانی تحت فشار آبیاری می‌شود. مابقی نیز به سیستم آبیاری کم فشار سطحی مجهز شده است.
مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به کشت انواع محصولات توسط این مجموعه گفت: در اراضی باغی و زراعی این شرکت محصولات متنوعی تولید می‌شود که می‌توان به محصولات زراعی شامل گندم، جو، کلزا، زیره، ترتیکاله، ذرت علوفه‌ای، یونجه، گوجه فرنگی، چغندرقند، آفتابگردان آجیلی، هندوانه آجیلی، تولیدات جالیزی، پنبه، کوشیا، کینوا و... اشاره کرد.
او ادامه داد: در بخش باغی هم محصولاتی همچون پسته، گل محمدی، عناب، خرما، زیتون، هلو، زردالو، شلیل، آلو، گلابی، سیب، گردو، انگور و... تولید و به بازار عرضه می‌شود.
 

تخصیص بودجه برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری
موسوی درباره سیاست شرکت کشاورزی رضوی برای توسعه سیستم‌های جدید آبیاری در شرایط کم آبی حاکم بر کشور تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های مداوم و محدودیت‌های اقلیمی و قانونی در برداشت از منابع آب‌های زیرزمینی، برنامه این شرکت بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کل اراضی قابل کشت متمرکز شده است.
او ادامه داد: در این راستا شرکت کشاورزی رضوی همه ساله با تخصیص بودجه‌های کلان برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، احداث استخر ذخیره آب و ایستگاه‌های پمپاژ را در اولویت کاری خود قرار داده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی