پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در نیمه نخست امسال صورت گرفت
۱۴۰۱-۰۷-۲۷

بازدید 431 هزار زائر و گردشگر از موزه‌های آستان قدس رضوی 

موزه های رضوی فصل بهار و تابستان را با بازدید قریب به 431 هزار زائر و گردشگر پشت سر گذاشت.

به گزارش گنجینه رضوی، معاون سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در امور موزه‌ها با اشاره به استقبال گردشگران و زائران خارجی از مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: 13هزار و 195 نفر از بازدیدکنندگان خارجی طی این مدت از موزه‌های رضوی بازدید به عمل آورده‌اند. 
مهدی قیصری‌نیک با بیان اینکه بیشترین تعداد بازدید در شهریور ماه صورت گرفته است گفت: در شهریور‌ماه سال‌جاری بیش از 94هزار بازدیدکننده از هموطنان و زائران خارجی، موزه‌های آستان قدس رضوی را مورد بازدید قرار داده‌اند.
وی تصریح کرد: موزه مرکزی با 11 گنجینه مستقل و موزه فرش آستان قدس رضوی با قریب به 379هزار بازدیدکننده، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است. 
قیصری، وجود بیش از 8 هزار شئ در 16 گنجینه رضوی که بیانگر میراث تمدن شیعه و اسلام است را زمینه ساز حضور گسترده زائران و مجاوران امام هشتم در موزه‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد.
موزه‌های آستان قدس رضوی با گنجینه‌هایی ارزشمند از اشیای تاریخی و انواع هنرها و صنایع دستی یکی از بزرگترین و غنی‌ترین مجموعه‌های موزه‌ای در ایران محسوب می‌شود.
این موزه‌ها با تزئینات و معماری دوره اسلامی و آثار گران‌بها جزو جاذبه‌های گردشگری مهم مشهد مقدس شناخته می‌شود و در ایام مختلف علاقه‌مندان زیادی از آن بازدید می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی