مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی از افتتاح ساختمان جدید پذیرش زائرسرای رضوی خبر داد و گفت: در ساختمان جدید پذیرش، 6 اپراتور بهصورت همزمان، به زائران خدمترسانی میکنند و به این ترتیب، زمان انتظار زائران به یکسوم کاهش مییابد.
بهرهبرداری از ساختمان جدید پذیرش زائرسرای رضوی
به گزارش آستان نیوز، سیدهاشم حسینی با اشاره به بهرهبرداری از ساختمان جدید پذیرش زائرسرای آستان قدس رضوی اظهارکرد: فضای پذیرش قبلی، بخشی از ورودی زائرسرا به مساحت حدود 12 متر بود که با قرارگیری یک کانتر پذیرش، دو اپراتور بهصورت همزمان در آن زائران را ثبتنام میکردند. با این حال، در ساختمان جدید که 440 متر زیربنا دارد، فضای پذیرش زائران به حدود 100 مترمربع زیربنا ارتقا پیدا کرده که در آن سه کانتر و 6 اپراتور بهصورت همزمان، زائران را پذیرش میکنند.
وی افزود: همچنین در ساختمان جدید پذیرش زائرسرا، صندوقها مجزا شدهاند و ارتباط مستقیم بین مدیریت زائرسرا و اپراتور کانتر پذیرش به وجود آمده است،؛ از سوی دیگر محدوده پذیرش بهکلی از زائرسرا جدا شده و دو سامانه بهصورت ثابت، امکان ثبتنام آنلاین زائران را ایجاد میکنند تا مهمانان امام رضا(ع) دیگر برای ثبتنام ناچار به ترک زائرسرا و بازگشت دوباره به محل پذیرش نباشند.
مدیرعامل موسسه موقوفه خدمات زائر خاطرنشان کرد: فضاهای رفاهی و پذیرایی در ساختمان جدید پذیرش لحاظ شده و همه تلاشها با این هدف صورت گرفته تا زائران حتی اگر در ساعات بامدادی به زائرسرا برسند، بتوانند استحمام کنند، به استراحت بپردازند، پذیرایی شوند، با خیال آسوده به زیارت بروند و در ساعات کاری روز بعد، فرآیند اسکان آنها انجام شود.
وی ادامه داد: اتاق امانتداری و پذیرایی، حمام، سرویسهای بهداشتی مجزا، نمازخانههای مجزا و پارکینگ موقت، تنها بخشی از امکانات رفاهی ساختمان جدید پذیرش زائرسرای آستان قدس رضوی است.