پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)
۱۴۰۱-۰۷-۳۰

دومين نشست دانش‌افزايي با موضوع تحليل اغتشاشات اخير برگزار شد

دومين نشست دانش‌افزايي اعضاي هيئت علمي و استادان مدعو دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در سال 1401 با موضوع بررسي تحليلي اغتشاشات اخير برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، به دنبال بروز حوادث اخير در کشور و لزوم افزايش آگاهي‌هاي جامعه دانشگاهي با منشاء و ماهيت اين رویدادها و اغتشاشات، دومين نشست دانش‌افزايي استادان دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) با موضوع «دست بيگانه، تحليلي پيرامون حوادث اخير و نقش آفريني استادان دانشگاه در جهاد تبيين» در محل سالن شهيد سليماني واحد خواهران دانشگاه و با حضور بيش از 150 نفر از اعضاي هيئت علمي و استادان دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای اين نشست، دکتر نجارزاده، مديركل حراست سازمان علمي و فرهنگي آستان قدس رضوي ضمن تشريح سابقه اغتشاشات در کشور و اقدامات تشكيلاتي كه كشورهاي بيگانه به ويژه دستگاه‌هاي جاسوسي و خرابكاري آمريكا، اسرائيل و انگلستان به منظور ايجاد، حمايت و تداوم اغتشاشات و آشوبگري ها در كشورمان به انجام رسانده اند، اظهار کرد: امروز راهبرد دشمن، تمركز بر اغتشاشات نقطه اي با توجه به مسائل حساسيت آفرين مانند قوميت، مذهب، مالكيت و از اين قبيل است. دانشگاه ها و اخيراً مدارس نيز يكي از نقاط هدفگيري شده است و تلاش مي كنند كه ناآگاهي و هيجانات نسل جديد براي ضربه به كشور و انقلاب استفاده كنند.
دكتر محمدباقر خرمشاد، استاد علوم سياسي دانشگاه علامه طباطبايي و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، كه حضور در معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و معاونت سياسي وزارت كشور را در كارنامه كاري خود دارد، به عنوان دیگر سخنران، ابتدا به بيان خصوصيات و ويژگي‌هاي نسل جديد كه به نسل «زد» يا «زی» معروف شده است پرداخت و هيجان‌طلبي و هويت‌جويي، تحت تاثير فضاي مجازي و رسانه هاي گوناگون را از خصوصيات اين نسل عنوان کرد.
اين استاد دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: در اغتشاشات اخير دشمنان و رسانه‌هاي آن‌ها بر قشر جوان به ويژه دانشجويان و دانش‌آموزان تمركز و تلاش كرده و مي‌كنند كه با ايجاد هيجانات در نسل جديد، هدايت و راهبري آنان را در دست بگيرند. 
وي در ادامه با ذكر نمونه‌هايي تاريخي از اعتراضات دانشجويي در سراسر دنيا، حوادث اخير را نمونه‌اي بارز از حضور رسانه‌اي و ميداني دست بيگانه و موج سواري با استفاده از احساسات و هيجانات نسل جوان بيان کرد.
دكتر خرمشاد همچنین با برخی ناآگاهی ها در نسل جوان، وظيفه استادان دانشگاه در شرايط كنوني را شناخت بيشتر ويژگي‌هاي این نسل و آگاه‌سازي آنان نسبت به حضور بيگانگان و عواقب و نتايج همراهي با خواست و برنامه هاي آنان مبتني بر جهاد تبيين ذكر کرد.
 وي ادامه داد: اين اتفاق بايد در تمامي بخش‌هاي مسئول و مرتبط با نسل جديد رخ دهد و تبليغات مسموم رسانه‌هاي غربي را با نشان دادن واقعيات، خنثي كنند.
شايان ذكر است، در ابتداي اين نشست، دكتر مهدي اصفهاني، معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه، در سخنان كوتاهي، ضمن عرض خيرمقدم و تشكر از حاضران، تاکیدکرد: برگزاري مستمر دوره‌هاي دانش‌افزايي و استفاده از ظرفيت استادان جهت گفت وگو تعامل و كمك به رفع مشكلات موجود، در دستور كار دانشگاه قرار دارد و امروز شاهد برگزاري دومين برنامه از اين سلسله برنامه‌ها در سال 1401 هستيم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی