پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۱-۰۸-۰۳

شاعر نجف آبادی دیوان اشعار خود را به کتابخانه رضوی اهدا کرد

محمدعلی سلطانی نجف آبادی دیوان اشعار خود را با عنوان «مزامیر عشق و عرفان» به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد. 

به گزارش آستان نیوز، وی این دیوان را اولین دفتر از سروده‌های خود عنوان کرد که در قالب‌های مختلف شعری اعم از غزل و قصیده قصه‌های بسیار تاریخی، عرفانی، اخلاقی، مطایبه و دیگر موضوعات را به نظم درآورده است.
وی تصریح کرد: محتوای این دیوان همه از منابع متون دینی، عرفانی و ادبی فارسی استخراج شده است که هر کدام می‌تواند برای جوانان اهل مطالعه منبع ارشاد و آموزش باشد. 
این شاعر که طی مدت فعالیت های علمی خود به عنوان استاد دانشگاه در رشته زبان و ادبیات فارسی فعالیت داشته قریب به 50 کتاب و مقاله در موضوعات مختلف ادبی، تاریخی و تربیتی را به جامع علمی کشور تقدیم کرده است.
تجلی واقعه کربلا در شعر و ادب فارسی، دنیا از منظر ادب، تحلیل گفتمان نبوی در هنر و ادبیات، فنون در غزل سعدی، شمه ای از افسونگری بلاغت، نقش دین در هدایت جامعه از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه، واژه‌شناسی عرفانی در ادب فارسی از جمله آثار این شاعر است که تا کنون به چاپ رسیده است.
از این شاعر آثار دیگری نیز به رشته تحریر درآمده است که در آینده نه چندان دور به چاپ خواهد رسید.
مزامیر عشق و عرفان اولین مجموعه از اشعار محمدعلی سلطانی نجف آبادی است که توسط انتشارات مهرخوبان با همکاری مرکز تحقیقات حوزه علمیه الحجه (عج) به چاپ رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

هر رأی، خط بطلانی بر نقشه‏‌های شوم و امیدهای واهی دشمنان ایران است
تولیت آستان قدس رضوی هر رأی را خط بطلانی بر نقشه‌های شوم دشمنان ایران و موجب تبدیل‌ امید‌های واهی بدخواهان به یأس دانست.

تلویزیون اینترنتی